Az Audi nem kíván kimaradni az elektromos SUV-ok piacáról most, hogy a Tesla hamarosan előrukkol Model X szabadidőautójával. Az ingolstadtiak annak ellenére jönnek ki egy „zöld” kocsival, hogy ők is inkább a plug-in hibridekben látják a jövőt, mint sokan mások az iparágban - írja az Autonews.
Korábban mi is írtunk arról, hogy bár tavaly még az elektromos autók eladásai túlszárnyalták a plug-in hibridekét, nagyon úgy tűnik, hogy a közeljövőben ez megváltozik. Az embereknek ugyanis inkább kell egy olyan autó, amellyel a hétköznapokban 20-25 km-es távolságokra az elektromotort tudják használni, de hosszabb utakra ott van a kiszámíthatóbb hagyományos hajtás.
Az Audi ennek ellenére jön ki az 500 km hatótávolságú SUV-val, mialatt fejlesztik a hibrid e-tron modelleket is. Az A3 e-tron pl. 50 km-t tud megtenni elektromos motorral.
Abban egyébként az Audi vezére Rupert Stadler is egyetért, hogy ha nőne az elektromos kocsik hatótávolsága és fejlődne a töltőhálózat, akkor az emberek is szívesebben választanák ezeket az autókat.
Az elektromos SUV egyébként valamikor 2018-ban jelenhet meg és a pletykák szerint a következő Q5 alapjaira épülhet. A 80 százalékos töltöttségi állapotot 20 perc alatt érheti el. Stadler emlékeztetett: Kínában azt tervezik, hogy 2020-ra 50 kilométerenként legyen egy töltőállomás, ha pedig ez más országokban is megvalósul, akkor nem lesz akadálya az elektromos kocsik piacának bővülésének.
Az összehasonlítás kedvéért, a Tesla Model X 430 km-t tud megtenni egy töltéssel, míg a megnövelt hatótávú Model S 386-ra képes. (szerk. Szívesen beszélnénk azzal a vásárlóval, akit pusztán 70 km hatótávolság-különbség visz az Audi szalonba a Tesla helyett, ha egyébként előbbi inkább elnyerte a tetszését).
mfor.hu