A puszta méretén felül a régió azért is kiemelt fontosságú a piacon, mert ott a most felnövő generációnak a mobiltelefonja lesz az elsődleges interakciós eszköze - nem pedig a számítógép például.
"A BRIC-régióban a mobil nem puszta kiegészítése az internetnek" - állítja az eMarketer elemzője. "Ott a mobil - egy egyre nagyobb és növekvő vásárlóerejű szegmens számára - maga az internet. Ezt a hirdetőknek fontos lesz észben tartaniuk" - tette hozzá John du Pre Gauntt.
Az eMarketer szerint 2012-re a szóban forgó országok mobilelőfizetőinek száma eléri az 1,7 milliárdot. Ebből mintegy 680 milliónyian az internetet is mobiltelefonjukon keresztül használják majd.
Fényes jövő vár a fejlődő világ mobilcégeire
Eléri az 1,2 milliárdot a BRIC-régió (Brazília, Oroszország, India és Kína) mobilelőfizetőinek száma idén. Ezen országokban él a világ lakosságának csaknem fele (43 százaléka), s szakértők szerint óriási szerepe lesz a mobil telekommunikációs piac alakulásában - derül ki egy friss elemzésből.