2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Budapest Airport (BA) szerdán - egy évvel a zajvédelmi stratégia bejelentése után - részletes javaslatcsomagot nyújtott be a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumnak és a Nemzeti Közlekedési Hatóság Polgári Légiközlekedési Igazgatóságának. A cél a repülőtér zajvédelmi programjának javítása.

Ha a javaslatokat jóváhagyják, azok jelentősen javítanának a repülési a zajártalmaknak kitett közösségek és települések életén. Megváltozna a légtér szerkezete, a repülési eljárások rendszere, új szabályok lépnének életbe az éjszakai repülés területén, csöndesebb repülőtér üzemeltetés válna lehetővé, és új, a zajterhelést csökkentő beruházások indulhatnának el, emeli ki lapunkhoz eljuttatott közleményében a BA.

Bár néhány javaslat életbe lépéséhez meg kell változtatni a vonatkozó kormányrendeletet, legtöbbjüknél elég a PLI jóváhagyása, néhány intézkedést pedig saját hatáskörben is be tud vezetni a repülőtér.

A BA 2006. március 1-jén a GKM-nek írt levelében javasolta, hogy egy 12 hónapos zajmunkaprogram keretébe felülvizsgálja a ferihegyi repülőtér zajvédelmi stratégiáját.

Ennek során - a HungaroControl és a brit polgári légiközlekedési hatóság, valamint a National Air Traffic Services tanácsadóinak bevonásával - vizsgálta a légtér szerkezetét, a repülési eljárásokat és megrajzolta a repülőtér zajtérképét. Emellett két lakossági fórumsorozatot tartott (egyet 2006 nyarán, egyet 2007 elején), és egyeztetett a ferihegyi repülőtérről üzemelő nagyobb légitársaságokkal, önkormányzatokkal és civil szervezetekkel. A 19 lakossági fórumon közel 1000 lakos vett részt.

Szeptemberben, a BA és a HungaroControl közösen jelentette be a zaj csökkentése érdekében javasolt stratégia első fázisát, amely 2006. október 29-én lépett életbe. 2006. december közepén ismertették a stratégia második fázisát, mely további 17 javaslatot tartalmazott. Ezek mostani benyújtásával a GKM és a PLI hivatalosan megkezdi a zajcsökkentő javaslatok jóváhagyási eljárását. Ezek a zajvédelmi program harmadik fázisában valósulhatnak meg.

"A most beterjesztett javaslatcsomag Ferihegy történetének legnagyobb erőfeszítése a repülési zajhatások csökkentéséért. Megfelelő egyensúlyt tudtunk teremteni a különböző helyi közösségek és a légiközlekedés érdekei között, s így a javaslatok jelentősen csökkenthetik a lakókat érő repülési zajterhelést" - érvelt Stewart Wingate, a BA vezérigazgatója.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!