3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Wizz Air továbbra is túl drágának találja a Budapest Airportot (BA), ezért Debrecennel, Győr-Pérrel és Börgönddel is tárgyalásokba kezdett ottani járatok beindításáról, jelentette be szerdán Váradi József, a diszkont-légitársaság vezérigazgatója. A BA ugyan elismeri, hogy Közép-Európa legdrágább reptere, de a díjakat a közeljövőben valószínűleg nem csökkenti, tudta meg a Menedzsment Fórum.

Miért stagnál a diszkontpiac Ferihegyen? Táblázat a fapadosokról és a célállomásokról!

Az mindenestre tény, hogy a fapadosok által bonyolított forgalom - más repülőterekkel ellentétben - Ferihegyen idén nem növekedett, sőt egyes légitársaságok komoly erőforrásokat vontak ki a magyar piacról.

Visszavonulót fújó fapadosok

A Budapesten jelenlévő három legnagyobb low cost cég egyike, az easyJet a bristoli és a newcastle-i desztináció törlésével 6-ról 4-re csökkenti idén télen a Budapestről elérhető célállomások számát, a német AirBerlin pedig a tavaly téli öt célponttal szemben október végétől csupán Nürnbergbe repül majd.

Míg Váradi mindebben a BA hibás árpolitikájának bizonyítékát látja, addig Ferihegy ettől független tényezőkre vezeti vissza a fejleményeket. Az Easyjet most megszüntetendő járatai például eddig 80-90 százalékos telítettséget mutattak, ám a társaság - a gépek minél jobb kihasználása érdekében - a jövőben a maximum 2 óráig tartó utakra kíván koncentrálni. Ebbe az időkeretbe a fenti járatok nem fértek bele, magyarázta kérdésünkre Szollár Domokos. Azt is hozzátette, hogy az AirBerlin nyáron visszaállítja a most törölt járatokat.

A 2006. december 11-17. közötti kapacitás alapján

A BA szóvivője szerint azért stagnál a fapadosok forgalma Ferihegyen, mert a bejáratott desztinációk már telítettek, újakat pedig alig kínálnak fel a légitársaságok. A repülőtér-üzemeltető társaság emiatt különböző tervekkel "házal" náluk, hogy felhívja a figyelmüket, milyen új célpontokra lenne érdemes gépeket indítani.

Jön a SmartWings

Érdekesség egyébként, hogy a Ferihegyen október végén megjelenő cseh fapados, a SmartWings már mások által repült városokba is (Barcelona, Párizs) indít járatokat, s mindössze két, a többi low cost cég által jelenleg érintetlen célállomást (Prága, Madrid) kínál majd Budapestről.

A 2006. decemberre lehetséges foglalások alapján

Ami a Wizz Airt illeti, a légitársaság idén télen 12, jövő nyáron pedig 19 célpontra repül majd a magyar fővárosból a jelenlegi tervek szerint. Újdonságnak számít Marosvásárhely, ahova 2006 júliusától közlekedtet járatokat, illetve Bukarest, amely 2007. január közepétől lesz elérhető.

Idén 3 millió utasra számítanak

Váradi szerint 2008 végére a térség legnagyobb légitársasága kívánnak lenni, ami azt jelenti, hogy le szeretnék hagyni a jelenleg évi 4,7 millió utassal büszkélkedő lengyel LOT-ot is.

A vezérigazgató úgy véli: profittal zárják majd az idei évet, s valószínűleg sikerül teljesíteniük a 2006-ra célként kitűzött 3 milliós utasszámot is. Az első félévben egyébként 1,7 millió utast szállítottak, járataik kihasználtsága 80 százalékos volt. Az ambíciók nagyságát jelzi, hogy a jelenleg 9 Airbus A320-asból álló flottájuk 2008-ra 21, 2010-re 36, 2012-re pedig 53 gépet foglal majd magában.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!