Tízből három európai mobilelőfizető tervezi, hogy a következő évben iPhone-ra vált át. Különösen a 18-34 éves korosztály mutat érdeklődést, áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.
Az iPhone tipikus európai úttörője 35 évesnél fiatalabb, szingli férfi. Földrészünkön ugyanis a felhasználók 73 százaléka férfi, míg a szokványos mobilelőfizetők között csak 51 százalék. Életkor szerint kétharmad jut a 35 évesnél fiatalabbakra, míg a megszokott mobiloknál 32 százalék.
„Az iPhone használók 63 százaléka csatlakozik az Internethez telefonkészülékén keresztül, ami ötször akkora, mint az átlagos mobilelőfizetők körében mért arány” – tájékoztat Boda Krisztián, a Nielsen regionális marketingigazgatója.
Hozzáteszi, hogy az iPhone használói közül nyolcszor annyian (25 százalék) néznek telefonkészülékükön videót, mint az átlagos mobilozók. E-mailt küld vagy fogad az iPhone-nal rendelkezők 55 százaléka, az átlagos mobiltelefon-előfizetők kilencszerese. Továbbá az iPhone-használók 15 százaléka él a videojátékok lehetőségével, kétszer annyi, mint a mobilozó átlag.
„Az iPhone tulajdonosok teljesen másként használják készüléküket, mint az átlagos mobiltelefon-előfizető. Szórakoztató eszköznek tartják, amellyel lehet az Interneten szörfözni, üzeneteket küldeni, játszani, zenét hallgatni vagy filmeket nézni. Ideális lehetőségek korunk fogyasztója számára” - hangsúlyozza a Nielsen marketingigazgatója.
Az iPhone európai híveinek közel kétharmada magáncélokra használja készülékét, míg 23 százaléka üzleti, hivatali ügyeit intézi vele, de a számlát saját zsebből állja. Cége fizeti az iPhone költségét a megkérdezettek 14 százalékánál.
A megkérdezettek 35 százalékát a technológiai és funkcionális lehetőségek vonzzák az iPhone-ban, míg 26 százalékukat az Apple márka. További 29 százalék számára fő ok az új készülékek tetszetős kivitelezése és stílusa.