2p

Egy dolláros kávéval próbálkozik a finom, de drága feketéiről híres Starbucks a lánc néhány amerikai üzletében.

Seattle-ben fogja tesztelni az egy dollárért kínált kávék sikerét a világ leghíresebb kávézólánca, a Starbucks. A kifejezetten olcsónak számító nedűt kísérleti jelleggel vezették be a városban, így nem valószínű, hogy a hálózat többi üzletében is hozzá lehet majd jutni. A cég egyik zászlóshajójának számító luxus feketéért például országszerte hat dollárt kell fizetni.

A nem mindennapi hír először a Wall Street Journalban jelent meg, amelyet később a vállalat maga is megerősített. A cég szóvivője azonban hangsúlyozta, nem egy új stratégia kezdeti lépéséről van szó, csupán kísérleteznek. Pedig minden oka meglenne a kávézóláncnak, hogy finomítson stratégiáján, mivel a tavalyi esztendőben részvényei jelentősen estek, s igencsak megszorongatták a vállalatot az olcsóbb feketét kínáló konkurensek is. Az emelkedő energia- és tejárak pedig távol tartották a kölcsöneik visszafizetésével küszködő amerikaiakat a tejeskávé-fogyasztástól.

Elemzők szerint az idei év nagy kihívói a gyorsétterem-láncok lesznek, amelyek egyre nagyobb szeletet szeretnének hasítani a kávéüzletből.

A McDonald's már meg is tette a kezdeti lépéseket saját kávéja bevezetésével. Noha az új stratégiára vonatkozó találgatásokat a Starbucks visszautasította, a vállalat vezérigazgatóját az év elején kirúgták, így az irányítás visszaszállt a korábbi elnök-vezérigazgatóra. A vezető már meg is tette az első lépéseket, néhány üzletet bezáratott, s minden bizonnyal lassulni fog az új egységek nyitása is.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!