Seattle-ben fogja tesztelni az egy dollárért kínált kávék sikerét a világ leghíresebb kávézólánca, a Starbucks. A kifejezetten olcsónak számító nedűt kísérleti jelleggel vezették be a városban, így nem valószínű, hogy a hálózat többi üzletében is hozzá lehet majd jutni. A cég egyik zászlóshajójának számító luxus feketéért például országszerte hat dollárt kell fizetni.
A nem mindennapi hír először a Wall Street Journalban jelent meg, amelyet később a vállalat maga is megerősített. A cég szóvivője azonban hangsúlyozta, nem egy új stratégia kezdeti lépéséről van szó, csupán kísérleteznek. Pedig minden oka meglenne a kávézóláncnak, hogy finomítson stratégiáján, mivel a tavalyi esztendőben részvényei jelentősen estek, s igencsak megszorongatták a vállalatot az olcsóbb feketét kínáló konkurensek is. Az emelkedő energia- és tejárak pedig távol tartották a kölcsöneik visszafizetésével küszködő amerikaiakat a tejeskávé-fogyasztástól.
Elemzők szerint az idei év nagy kihívói a gyorsétterem-láncok lesznek, amelyek egyre nagyobb szeletet szeretnének hasítani a kávéüzletből.
A McDonald's már meg is tette a kezdeti lépéseket saját kávéja bevezetésével. Noha az új stratégiára vonatkozó találgatásokat a Starbucks visszautasította, a vállalat vezérigazgatóját az év elején kirúgták, így az irányítás visszaszállt a korábbi elnök-vezérigazgatóra. A vezető már meg is tette az első lépéseket, néhány üzletet bezáratott, s minden bizonnyal lassulni fog az új egységek nyitása is.