A DB részleges privatizációjáról május végén döntött a német Bundestag. A parlamenti döntéssel több éves vita végére került pont, s ezzel lehetővé vált a legnagyobb európai közlekedési cég tőzsdei bevezetése.
A Bundestag határozata értelmében a DB közlekedési és logisztikai tevékenységének 24,9 százalékét adják el magánbefektetőknek, míg a 34 ezer kilométeres sínhálózat állami kézben marad.
A november 5-én várható részvénykibocsátásból elemzők szerint 5-6 milliárd euró várható, de az állam ennél többet, nyolcmilliárd eurót remél, ami a legnagyobb értékű kibocsátás lesz azóta, hogy a Deutsche Post 2000-ben a tőzsdére került.
Mehdorn elmondása szerint az összeg egyharmadát az infrastruktúra fejlesztésére, egyharmadát a saját tőke növelésére fordítják, és egyharmad megy az államkasszába.