Az internetes keresők hatékonyabb márkaépítő eszközök, mint a hirdetési csíkok. Legalábbis ez a legfőbb megállapítása annak a tanulmánynak, melyet néhány hete publikált az NDP Group piackutató.
Az elmúlt év decemberében és 2001. januárjában 2663 internetező részvételével lezajlott vizsgálat szerint a keresők találati listái kedvezőbbek a márkafelidézés, a vásárlás eredetének meghatározása és preferencia sorrend megállapítása szempontjából, mint a hagyományos bannerek, vagy gombok.
A segítség nélküli visszaidézés során a találati lista első három helye a hagyományos eszközöknél háromszor jobb eredményt adott. Még ennél is fontosabb, hogy a megkérdezettek közül kétszer annyian részesítenek előnyben egy a találati lista élén szereplő céget, mint egy banneren hirdetettet.
A résztvevők közül a többség úgy nyilatkozott, hogy keresők listájáról választották ki azokat a boltokat is, ahonnan azután vásároltak. Míg a tesztalanyok 57 százaléka választott boltot a keresők találati oldaláról, a bannerek mindössze 9 százalékot értek el.
A GoTo.com kereső által szponzorált tanulmány pártatlanságáért nem tesszük tűzbe a kezünket, az viszont tény, hogy a keresőkben elért kedvező találati helyekért már évekkel ezelőtt megindult a harc. A keresők ugyanakkor sokáig csak hagyományos hirdetési felületüket bocsátották áruba, a találati helyek csak indirekt üzleti forgalomban vettek részt. Számtalan cég alakult ugyanis azzal a céllal, hogy megfelelő programozási trükkel a találati listák élére varázsolja ügyfelei honlapját.
Bár kereső robotok gyengeségeit kihasználó manipulációk hamarosan igen elterjedtek, mégis nagy port vert fel, mikor néhány évvel ezelőtt az AltaVista áruba bocsátotta a legértékesebb találati helyeket. Mára a keresőoldalak találati helyeinek értékesítése mindennapos gyakorlattá vált, a nagy keresők üzemeltetői - általában valamilyen teljesítményalapú modell szerint - valamennyien alkalmazzák.
Fizetett találatok
Az internetes keresők hatékonyabb márkaépítő eszközök, mint a hirdetési csíkok. Legalábbis ez a legfőbb megállapítása annak a tanulmánynak, melyet néhány hete publikált az NDP Group piackutató.