A cél "alkatrészek közös kifejlesztése és gyártása elektromos meghajtású járművek számára" - idézte kedden a Süddeutsche Zeitung a müncheni konszern főnökét. Norbert Reithofer szerint az együttműködés fontos hozzájárulást jelent a villamos meghajtású autók "versenyképes költségszerkezetének" kialakításához.
A Citroen és Peugeot márkákat gyártó francia konszernnel kezdett együttműködésben a németek hajlandók feláldozni egy évtizedes dogmájukat: a müncheni gyárban a jövőben nemcsak hátsó-, hanem elsőkerék-meghajtású modellek is készülnek majd.
Az autóiparban zajló változások minden nagy gyárat alkalmazkodásra kényszerítenek. Így a BMW-nek is milliárdokat kell beruháznia új motorok és gyártási berendezések kifejlesztésébe. A német konszern 2013-ban akarja piacra dobni Megacity Vehicle fantázianevű elektromos meghajtású modelljét. Ennek karosszériája kizárólag szénszállal erősített műanyagból fog készülni.
A gyártók összefogása a legjobb módszer az új technológiák kifejlesztésével járó költségek megosztására: Ezért is kooperál a BMW már évek óta a PSA-val négyhengeres benzinmotorok gyártásában. A bajor konszernhez tartozó angol Mini motorházába már évek óta közös német-francia aggregát kerül.
MTI