2p

Egyes cégeknél gondosan ügyelnek arra, hogy a dolgozókat ne avassák be a hosszú távú célokba. Ez azonban sokszor frusztrációhoz, fásultsághoz és a hűség elpárolgásához vezethet. Ha az alkalmazottak ismerik a cég stratégiáját, sokkal jobban kötődnek a vállalathoz - derül ki egy frissen publikált tanulmányból.

A kutatás szerint a munkatársak beavatásának és érdeklődésük fenntartásának leghatékonyabb módja, ha nem hivatalos csatornákon, hanem barátibb hangulatú folyosói beszélgetések során világosítják fel őket.

Ha menedzserként össztartó, hűséges csapatot kívánunk felépíteni, a kávéautomatánál vagy a dohányzóban valószínűleg könnyebben érünk el sikereket a beosztottak összekovácsolásában, mint hivatalosabb keretek között.

Egy lelkes, összeszokott, összetartó csapatban a folyosói beszélgetések további energiákat, lelkesedést szabadítanak fel, s így még hatékonyabbá válik a munka.

A teljes képre való rálátás tehát rendkívül fontos. A hosszabb távú stratégia eltitkolása azonban általánosabb jelenség, mint azt elsőre gondolhatnánk. A KEYGroup felmérése szerint az alkalmazottak csaknem felének nincsenek egyértelműen tisztázott céljai, és nem kapnak heti egynél többször visszajelzést teljesítményükről.

Egyes kutatások még borúlátóbbak. Robert Kaplan és David Norton felmérése szerint a beosztottaknak csupán hét százalékának van képe vállalata üzleti stratégiájáról, és arról, hogy mit várnak el tőle a célok teljesítése érdekében.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!