A kutatás szerint a munkatársak beavatásának és érdeklődésük fenntartásának leghatékonyabb módja, ha nem hivatalos csatornákon, hanem barátibb hangulatú folyosói beszélgetések során világosítják fel őket.
Ha menedzserként össztartó, hűséges csapatot kívánunk felépíteni, a kávéautomatánál vagy a dohányzóban valószínűleg könnyebben érünk el sikereket a beosztottak összekovácsolásában, mint hivatalosabb keretek között.
Egy lelkes, összeszokott, összetartó csapatban a folyosói beszélgetések további energiákat, lelkesedést szabadítanak fel, s így még hatékonyabbá válik a munka.
A teljes képre való rálátás tehát rendkívül fontos. A hosszabb távú stratégia eltitkolása azonban általánosabb jelenség, mint azt elsőre gondolhatnánk. A KEYGroup felmérése szerint az alkalmazottak csaknem felének nincsenek egyértelműen tisztázott céljai, és nem kapnak heti egynél többször visszajelzést teljesítményükről.
Egyes kutatások még borúlátóbbak. Robert Kaplan és David Norton felmérése szerint a beosztottaknak csupán hét százalékának van képe vállalata üzleti stratégiájáról, és arról, hogy mit várnak el tőle a célok teljesítése érdekében.