2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Már az idén folytatódhat az észak-erdélyi autópálya Bihar (Bihor) megyei szakaszának az építése, mert a román kormány újabb összeget folyósít az építő amerikai Bechtel cégnek, jelentette be a román autópálya-építésért felelő vállalat egyik igazgatója.

Daniel Gaspart, az autópályákat és országutakat kezelő állami vállalat (CNADNR) észak-erdélyi autópályáért felelős igazgatóját a Curierul National című román gazdasági napilap keddi száma idézte. Az igazgató szerint a kormány, várhatóan augusztusban, 80 millió eurót folyósít az autópálya nyugat-romániai szakaszának folytatására.

Az észak-erdélyi autópálya jelenleg Kolozs megyében épül, ahol az Aranyosgyéres (Campia Turzii) és Gyalu (Gilau) közötti 42 kilométeres szakaszt az idén kell leaszfaltoznia teljes egészében a vállalatnak. A Bechtel szerint eddig 18 kilométert már leaszfaltoztak, és újabb 12 kilométeren megépítették az alapot, így készen áll arra, hogy aszfaltburkolattal vonják be.

A román kormány, illetékesei szerint, az idén csökkenő költségvetési bevételek miatt ebben az évben a Kolozs megyei szakaszra akar összpontosítani. Az amerikai vállalat ezért az év elején felfüggesztette a munkálatokat a Bihar megyei Bors és Berettyószéplak (Suplacu de Barcau) között már elkezdett szakaszon.

A román állam és az amerikai cég 2003-ban állapodott meg az észak-erdélyi autópálya megépítéséről. Az eredeti tervek szerint a 415 kilométer hosszú, Brassót (Brasov) Borssal összekötő korszerű utat 2012-ben kellett volna átadni a forgalomnak. A tavaly hatalomra került Boc-kormány szerint azonban addig az autópályának csak a fele készül el. Kiderült ugyanis, hogy az eredetileg 2,2 milliárd euróra tervezett költségvetésű autópálya legalább kétszer többe kerül. A vállalat vezetői közölték, hogy egy kilométer autópálya 10 millió euróba kerül, ami a román közlekedési minisztérium illetékesei szerint is  reális ár az erdélyi domborzatot figyelembe véve.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!