3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A hazai húspiac második számú szereplője, a négy céget tömörítő Debrecen-Hús csoport azt tervezi, hogy a készítménygyártás bővítése érdekében újabb húsipari vállalatokat vásárol - írja a Világgazdaság.

Szakértők szerint a felszámolás alatt álló Pápai Hús Zrt., illetve a Hage-Nagisz csoport többségi érdekeltségében lévő Gyulai Húskombinát (GYH) Zrt. jöhet szóba. A veszteségesen működő GYH-t – amelyet a közelmúltban a dán Danish Crown is feltérképezett – régóta szeretnék eladni.

A DH csoport néhány százmillió forintos adózott nyereséggel zárta az elmúlt évet. A Debrecen-Húst, a békéscsabai Csabahús Kft.-t, a szolnoki Szole Meat Kft.-t és a Kapuvári Hús Zrt.-t tömörítő cégegyüttes 39-40 milliárd forintos forgalmat ért el 2006-ban. A vezető helyet – 65 milliárdos árbevétellel – a Csányi Sándor OTP-elnök-vezérigazgató tulajdonában lévõ szegedi Pick Zrt. szerezte meg.

Román Gyula elnök szerint a DH csoport eredményessége többek között annak köszönhető, hogy a tulajdonosok mintegy ötmilliárd forintos fejlesztést hajtottak végre az elmúlt években. A beruházások révén a három cég nyereségesen működött, a Kapuvári Hús Zrt. viszont tavaly is veszteséget realizált. Ennek egyik oka az, hogy a csoport csak 2004-ben vette meg a céget a Pickben akkor még tulajdonos, Leisztinger Tamás érdekeltségébe tartozó Aragótól, és nem volt elegendő idő a reorganizációra. Román Gyula szerint csak azok a húsipari cégek maradhatnak talpon, amelyek nagyobb hozzáadott értéket képviselő termékek gyártásával is foglalkoznak. Ezért már Kapuváron is megkezdődtek a fejlesztések annak érdekében, hogy a vállalatnál az idén a feldolgozott húsok és húskészítmények előállítása is beindulhasson.

Az 1200 főt foglalkoztató csoport az idén a múlt évihez hasonló nagyságrendű, 41-42 milliárd forintos árbevételre számít, mely három-öt százalékos tényleges forgalomnövekedést takarhat. Mivel a piacon továbbra is sertéshiány várható, a csoport a sertéstenyésztõkkel kötött termeltetési szerződésekkel igyekszik kiszámíthatóbb alapanyaghátteret kialakítani.

Az elnök szerint a hazai piacon a fokozódó import jelenti a legnagyobb konkurenciát, ezért a csoport kooperációra törekszik más térségbeli húsipari vállalatokkal és kereskedőkkel, mely által a környező országokban is javulhatnak regionális értékesítési lehetõségei. Román Gyula leszögezte: a piacvezető Pick és a DH csoport alapvetően jól megfér egymás mellett a hazai piacon, mert a szegedi vállalat a húskészítményekben, míg a négy DH-cég – 26 százalékos részesedéssel – a frisshúseladásokban tölt be vezető szerepet -írja a Világgazdaság.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!