Szakértők szerint a felszámolás alatt álló Pápai Hús Zrt., illetve a Hage-Nagisz csoport többségi érdekeltségében lévő Gyulai Húskombinát (GYH) Zrt. jöhet szóba. A veszteségesen működő GYH-t – amelyet a közelmúltban a dán Danish Crown is feltérképezett – régóta szeretnék eladni.
A DH csoport néhány százmillió forintos adózott nyereséggel zárta az elmúlt évet. A Debrecen-Húst, a békéscsabai Csabahús Kft.-t, a szolnoki Szole Meat Kft.-t és a Kapuvári Hús Zrt.-t tömörítő cégegyüttes 39-40 milliárd forintos forgalmat ért el 2006-ban. A vezető helyet – 65 milliárdos árbevétellel – a Csányi Sándor OTP-elnök-vezérigazgató tulajdonában lévõ szegedi Pick Zrt. szerezte meg.
Román Gyula elnök szerint a DH csoport eredményessége többek között annak köszönhető, hogy a tulajdonosok mintegy ötmilliárd forintos fejlesztést hajtottak végre az elmúlt években. A beruházások révén a három cég nyereségesen működött, a Kapuvári Hús Zrt. viszont tavaly is veszteséget realizált. Ennek egyik oka az, hogy a csoport csak 2004-ben vette meg a céget a Pickben akkor még tulajdonos, Leisztinger Tamás érdekeltségébe tartozó Aragótól, és nem volt elegendő idő a reorganizációra. Román Gyula szerint csak azok a húsipari cégek maradhatnak talpon, amelyek nagyobb hozzáadott értéket képviselő termékek gyártásával is foglalkoznak. Ezért már Kapuváron is megkezdődtek a fejlesztések annak érdekében, hogy a vállalatnál az idén a feldolgozott húsok és húskészítmények előállítása is beindulhasson.
Az 1200 főt foglalkoztató csoport az idén a múlt évihez hasonló nagyságrendű, 41-42 milliárd forintos árbevételre számít, mely három-öt százalékos tényleges forgalomnövekedést takarhat. Mivel a piacon továbbra is sertéshiány várható, a csoport a sertéstenyésztõkkel kötött termeltetési szerződésekkel igyekszik kiszámíthatóbb alapanyaghátteret kialakítani.
Az elnök szerint a hazai piacon a fokozódó import jelenti a legnagyobb konkurenciát, ezért a csoport kooperációra törekszik más térségbeli húsipari vállalatokkal és kereskedőkkel, mely által a környező országokban is javulhatnak regionális értékesítési lehetõségei. Román Gyula leszögezte: a piacvezető Pick és a DH csoport alapvetően jól megfér egymás mellett a hazai piacon, mert a szegedi vállalat a húskészítményekben, míg a négy DH-cég – 26 százalékos részesedéssel – a frisshúseladásokban tölt be vezető szerepet -írja a Világgazdaság.