A mozdonyvezetők legtekintélyesebb szakszervezete, a GDL szerda déltől szombat hajnalai két óráig hirdetett sztrájkot, több mint harminc százalékos béremelést illetve önálló bérmegállapodást követelve. A DB vezetősége - akárcsak korábban - elutasította a különösen az ország keleti tartományaiban erős szakszervezet követeléseit.
Az elmúlt hónapokban immár kilencedik hasonló munkabeszüntetés ezúttal a leghosszabb sztrájk a német vasút történetében, s ezáltal hatásai is minden korábbinál drámaibbak lesznek. Ezt felismerve a német kormány is nyilatkozatban szólította fel a szakszervezetet, illetve a vasút vezetőségét a tárgyalásokra, illetve a lehető leggyorsabb megállapodásra.
A GDL sztrájkprogramjának megfelelően csütörtök hajnaltól a mozdonyvezetők jelentős része a személyszállítás valamennyi területén beszüntette a munkát. A sztrájk egyformán érinti a távolsági, illetve regionális közlekedést, valamint a városi vasúti közlekedést.
Ennek megfelelően a legtöbb németországi nagyvárosban csütörtök reggel már megismétlődött a korábbi munkabeszüntetések során lassan megszokottá vált "képlet": milliók egyáltalán nem vagy csak késve jutottak el munkahelyeikre, s diákok pedig iskoláikba.
Az összesen 62 órára tervezett sztrájk eredménytelensége esetére a GDL kilátásba helyezte, hogy meghatározatlan idejű munkabeszüntetésbe kezd.
A munkabeszüntetés okozta anyagi károk becslése még korai, ugyanakkor a gazdasági szervezetek több milliárd eurós veszteséggel számolnak.