A két kuangcsoui (Guangzhou) üzem, ahol az alkatrészek utánpótlásának elakadása miatt leállt a munka, a Gaungqi Honda kínai-japán vegyesvállalathoz tartoznak - tájékoztatott Zhu Linjie szóvivő.
A sztrájkoló Denso Corp. japán vállalatnál a dolgozók negyven képviselőt választottak, akik egyszerre tárgyalnak a cég szakszervezetével és a Guangzhou Automobile Group vezérigazgatójával. A tárgyalások idején már leállt a munka, a munkáltató hírek szerint a munka felvételéhez köti a bértárgyalások eredményességét.
Még hétfőn több mint 200 dolgozó kezdett ülősztrájkba a Densónál magasabb munkabért követelve. A 2004-ben alakult vállalatnak 1200 dolgozója van, különböző vezérlőberendezések, szűrők, kürtök és más alkatrészek gyártásával foglalkozik. Más jelentések szerint a Denso leállása miatt a Toyota kuangcsoui gyárát ugyancsak elérte a meghatározhatatlan idejű kényszerpihenő.
Szintén Kuangcsouban befejezte kétnapos sztrájkját az NHK-UNI Spring 300 dolgozója. A bérmegállapodást sajtójelentések szerint a szakszervezet közvetítésével sikerült tető alá hozni. A cég a Toyota, a Honda és a Dongfeng Motor beszállítója.
Szerdán sztrájkveszélyről szóló tudósítások jelentek meg a Toyota egyik tiencsini (Tianjin) beszállítójáról is. Az Advics Tainjin Automobile Parts Co az észak-kínai városban már nem az első Toyota-partner lenne, amely az utóbbi időben sztrájkol, vagy sztrájkkal fenyeget. A dolgozók itt 800-1500 jüanos (27-50 ezer forint) fizetésekről és 20 jüanos, vagyis 700 forint alatti éjszakai túlóra pénzről beszélnek, és azt mondják, fogytán a türelmük.
MTI/Menedzsment Fórum