A Csongrádi úti csomópontnál egy ideiglenesen épített körforgalom teszi lehetővé a le- és felhajtást a sztrádára. A gyorsforgalmi út biztosítja a tranzitforgalom egy részének levezetését, így csökkenti a Szegeden áthaladó forgalmat, valamint a környezetszennyezést is, élhetőbbé téve a várost a közlekedési nagyberuházások idején – áll a NIF Zrt. közleményében.
Az M43-as autópálya első, a régi 5-ös és a 47-es út közötti ütemének 2009. november 30-ra kellett volna elkészülnie. A kivitelező M43 SZEGED – MAKÓ Konzorcium azonban egy az autópálya töltés alatt haladó 1000 milliméteres vízvezeték – korábban nem tervezett - megóvása miatt a határidő módosítását kérte. A kivitelező indokait a NIF Zrt. csak részben fogadta el, és a beruházás csúszása miatt nettó 448 millió forint kötbérrel sújtotta a konzorciumot. Az M43 autópálya teljes Makó és Szeged közötti szakaszának kivitelezési határideje 2010. augusztus 31.
MTI/Menedzsment Fórum