2p

Az elmúlt időszakban számtalan kritika érte a világ vezető gyorsétterem-láncát a McDonalds. Ezek többsége arról szólt, hogy a cég képtelen megújulni, így prognosztizálható a folyamatos hanyatlás. A cég most újítani kíván, amely a kiszolgálási rendszer gyökeres módosításán alapul.

Hogyan működne?

Felmerül az önkiszolgálás kapcsán a hogyan. Sokaknak talán elővillan, hogy ezentúl magunknak gyúrhatjuk a húspogácsát, süthetjük a krumplit, sőt talán eljön az az idő, amikor olyannyira önkiszolgáló lesz a rendszer, hogy az alapanyagokat is a vevőnek kell biztosítania. No nem, ez természetesen nem így lesz. A McDonald's megtartja a jelenlegi menürendszerét, a vásárlók ebből választhatnak majd.

Az önkiszolgáló pultok mentén egy touch screen-es képernyőn tekinthetik meg a kínálatot, és választhatják ki az elfogyasztani kívánt ételt. A rendszer természetesen nem szakítja meg itt a folyamatot, és - az étel készítésén kívül - nem alkalmaz emberi munkaerőt. A kiválasztás után ugyanis az ital-automatákhoz hasonlóan a vevő bedobja a hamburger árát, majd a rendszer kiadja számára az ételt.

Mint az iparági szakértők kiemelik az ilyen önkiszolgáló rendszer, ha bevezetésre is kerülne, nem fog mindenütt elterjedni. Sikeres elsősorban a drive-in jellegű büfék esetében lehet, ahol tényleg csak az a célja a vásárlóknak, hogy a kért ételhez hozzájussanak. Azokban a városok belső részein lévő éttermekben, amelyek közösségi, találkozási pontokként is funkcionálnak a következő években biztos, hogy nem fogják alkalmazni az önkiszolgáló rendszert.

Ugyanakkor a drive-in éttermekben a szakemberek számítása szerint 6 másodperc megtakarítás ügyfelenként a forgalom egy százalékos növekedésével jár. Így ezekben a McDonald's egységekben az új szisztéma minden szempontból alkalmas lehet.

Hogy mennyire terjedhet el valójában arról azonban erősen megoszlik a szakemberek véleménye is. Sokan úgy vélik, hogy a megtakarított idővel és olcsóbb árakkal motiválni lehet a fogyasztókat. Mások ugyanakkor arra figyelmeztetnek, hogy a vásárlókat az étellel lehet meggyőzni. Amennyiben nem lesznek sikeres termékek, akkor sem éttermi személyzettel, sem önkiszolgáló rendszerrel nem fog menni a bolt.

Kapcsolódó anyagok
Új stratégia, új jelmondat, régi hamburger
Hamburger innováció


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!