Hogyan működne?
Felmerül az önkiszolgálás kapcsán a hogyan. Sokaknak talán elővillan, hogy ezentúl magunknak gyúrhatjuk a húspogácsát, süthetjük a krumplit, sőt talán eljön az az idő, amikor olyannyira önkiszolgáló lesz a rendszer, hogy az alapanyagokat is a vevőnek kell biztosítania. No nem, ez természetesen nem így lesz. A McDonald's megtartja a jelenlegi menürendszerét, a vásárlók ebből választhatnak majd.
Az önkiszolgáló pultok mentén egy touch screen-es képernyőn tekinthetik meg a kínálatot, és választhatják ki az elfogyasztani kívánt ételt. A rendszer természetesen nem szakítja meg itt a folyamatot, és - az étel készítésén kívül - nem alkalmaz emberi munkaerőt. A kiválasztás után ugyanis az ital-automatákhoz hasonlóan a vevő bedobja a hamburger árát, majd a rendszer kiadja számára az ételt.
Mint az iparági szakértők kiemelik az ilyen önkiszolgáló rendszer, ha bevezetésre is kerülne, nem fog mindenütt elterjedni. Sikeres elsősorban a drive-in jellegű büfék esetében lehet, ahol tényleg csak az a célja a vásárlóknak, hogy a kért ételhez hozzájussanak. Azokban a városok belső részein lévő éttermekben, amelyek közösségi, találkozási pontokként is funkcionálnak a következő években biztos, hogy nem fogják alkalmazni az önkiszolgáló rendszert.
Ugyanakkor a drive-in éttermekben a szakemberek számítása szerint 6 másodperc megtakarítás ügyfelenként a forgalom egy százalékos növekedésével jár. Így ezekben a McDonald's egységekben az új szisztéma minden szempontból alkalmas lehet.
Hogy mennyire terjedhet el valójában arról azonban erősen megoszlik a szakemberek véleménye is. Sokan úgy vélik, hogy a megtakarított idővel és olcsóbb árakkal motiválni lehet a fogyasztókat. Mások ugyanakkor arra figyelmeztetnek, hogy a vásárlókat az étellel lehet meggyőzni. Amennyiben nem lesznek sikeres termékek, akkor sem éttermi személyzettel, sem önkiszolgáló rendszerrel nem fog menni a bolt.
Kapcsolódó anyagok
Új stratégia, új jelmondat, régi hamburger
Hamburger innováció
Forradalmi újítás, vagy őrült ötlet?
Az elmúlt időszakban számtalan kritika érte a világ vezető gyorsétterem-láncát a McDonalds. Ezek többsége arról szólt, hogy a cég képtelen megújulni, így prognosztizálható a folyamatos hanyatlás. A cég most újítani kíván, amely a kiszolgálási rendszer gyökeres módosításán alapul.