Heinczinger István konkrét beruházások említése nélkül úgy vélekedett, ha elmaradnának ezek a fejlesztések, akkor nem lesznek meg azok a megtakarítások, minőségi javulások, amelyeket 2009-re terveztek.
A MÁV Zrt. vezérigazgatója elmondta: a bankokkal közösen elemzik, melyek lennének a legkedvezőbb pénzpiaci műveletek a forrásigény előteremtésére. Utalt arra, hogy 2008-ban terveztek egy jelentős összegű kötvénykibocsátást, de a nyertes pályázó visszavonta a lejegyzést.
Heinczinger István kitért arra, hogy 2009-ben a MÁV-Start leányvállalatot nullszaldós eredményre várják, viszont a MÁV Zrt.-nek 55-60 milliárd forint mérleg szerinti vesztesége lehet. Ez abból adódik, hogy a MÁV infrastruktúra költsége egyelőre nincs finanszírozva.
A MÁV Zrt. vezérigazgatója szerdán részt vett az európai vasútvállalatokat tömörítő Európai Vasúti Szövetség igazgatósági ülésén, Brüsszelben. Az európai vasúttársaságok a Európai Bizottsággal munkakapcsolatban lévő szövetségen keresztül lobbiznak azért, hogy egyenlő versenyfeltételek legyenek a közlekedési piacon.
A szövetség szerint az európai közúti közlekedés költségébe is be kell számítani az externális költségeket - például a zaj- és környezetszennyezést, a balesetek okozta károk társadalmi kiadását. Ez a tétel a vasúti fuvarozás költségei között szerepel az infrastruktúra használatának költsége, a pályahasználati díj formájában - mondta Heinczinger István.