3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tetszhalott hazai labdarúgás sokak szerint könnyen teljesen kimúlhat, ha a sportpályákon nem kezdődik meg a rendteremtés. A nézőkkel együtt a szponzorok könnyen elfordulhatnak a több sebből vérző professzionálisnak mondott bajnokságtól.

A Ferencváros legnagyobb szponzora a Westel, amelynek a jövő évre vonatkozóan is érvényes szerződése van nem volt "felhőtlenül boldog a botrány miatt", és kérdésessé tette a csapat további szponzorálását. A szerződés pontos feltételeinek ismerete nélkül inkább csak sajtófogásnak tűnik, hogy a mobilcég kiszáll a sportklub támogatásából. Ismertsége okán egyébként vélik többen - ha nem is ilyen összegben -, de könnyen találna a legnagyobb szurkolói körrel rendelkező csapat támogatót.

A Világgazdaság mai száma szerint noha a szponzoroknak is van vesztenivalójuk, mégis könnyen kihátrálhatnak. Nem is olyan régen, hasonló helyzetben az Újpest nagy szponzorai azonnal visszaléptek a csapattal való közös szerepléstől. A Fotex labdarúgóklubja azonban stratégiai szövetségesekkel dolgozik, számukra az együttműködés racionális döntés, és nem kizárólag a közvetlen kommunikációs lehetőségekre épül. Elegendő utalni a Westel vagy az Arany Ászok példájára. Előbbi számára feltehetően a Fotex-hálózattal való együttműködés is meghatározó, utóbbi számára pedig az igen szép eladási mutatókkal rendelkező Fradi Sör. Vélhetően azonban egyikük sem kívánja hosszú távon egy a botrányok miatt kedvezőtlen megítélésű márkával összekapcsolni magát.

A hosszabb távú következmények azonban borítékolhatóak, és a magyar futball képviselői tartanak tőle, hogy ha továbbra is hasonló események fordulnak elő, az csökkentheti a csapatokat jelenleg szponzoráló cégek támogatási kedvét. A pénteki csatának - mint példaértékű hivatkozási alapnak - a Ferencvároson túl is ható következményei lehetnek. Az elsősorban a kommunikációs lehetőségek, a szurkolótáborral való közvetlen kapcsolat kialakítása miatt szponzoráló vállalatok kockázata jelentősen megnő. Jelen vannak - egy-egy mérkőzést kivéve minimális közönség előtt -, igazi nyilvánosságot azonban inkább a botrányok kapcsán kapnak. Akkora összeget nem áldoznak a szponzorációra, hogy beleszólhatnának a vezetésbe, befolyásuk lehetne a történésekre, ők inkább "elszenvedik" az eseményeket. Ennek következtében várhatóan továbbra sem fognak jelentősebb szponzorok üzleti alapon belépni a sportág finanszírozásába, hisz a kiszolgálásuk feltételei nem adottak.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!