Alexandre de Juniac újságíróknak azt mondta, ha az Alitalia elfogadja a feltételeiket, akkor hajlandóak megfontolni, hogy segítséget nyújtsanak az olasz légi fuvarozónak, amelyben jelenleg 7 százalékos részesedésük van.
A vezérigazgató hozzátette: azt szeretnék, hogy az olasz légitársaság szervezze át mintegy egymilliárd eurós (300 milliárd forint) adósságát, az eddigieknél nagyobb mértékben csökkentse költségeit, valamint engedje át a társaság teljes irányítását az Air France-KLM-nek.
Az Alitalia eközben az abu-dzabi székhelyű Etihad légitársasággal folytat "puhatolózó" tárgyalásokat, információk szerint a közel-keleti vállalat akár 40 százalékos részesedést is szerezne olasz versenytársában. Az olasz cégnek azért van szüksége újabb forrásokra, hogy átszervezze járathálózatát. Korábban ugyanis a belföldi és regionális járatokra koncentrált, ám ezen a területen nehezen bírja a versenyt a diszkont légitársaságokkal és a nagy sebességű vonatokkal, ezért jövedelmezőbbé alakítaná hosszú távú járathálózatát. Január eleji közlésük szerint ehhez a tavaly októberi 300 millió eurós tőkeemelés után is újabb forrásokra lehet szüksége, ha nem sikerül az elvárt utasszámot és töltöttségi mutatót elérni.
A római Fiumicino repülőtérről üzemelő Alitalia legutóbb 2013 októberében kért csődvédelmet, miután a tavalyi év első felében 294 millió eurós veszteséget és egymilliárdos adósságot jelentett. 2009-ben az akkor még állami tulajdonban lévő cég szintén csődvédelembe menekült. Akkor olasz befektetők egy csoportja és az Air France-KLM-csoport mentette meg, cserébe a francia-holland társaság 25 százalékos részesedést szerzett az olasz cégben. Az októberi tőkeemelésben viszont nem vett részt, ezért esett tulajdoni része 7 százalékra.
MTI