2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Mégis segíthet a nehéz helyzetben lévő Alitalián az Air France-KLM, amely 2009-ben egyszer már megmentette az olasz légitársaságot a csődtől - mondta a francia-holland cég vezérigazgatója csütörtökön.

Alexandre de Juniac újságíróknak azt mondta, ha az Alitalia elfogadja a feltételeiket, akkor hajlandóak megfontolni, hogy segítséget nyújtsanak az olasz légi fuvarozónak, amelyben jelenleg 7 százalékos részesedésük van.

A vezérigazgató hozzátette: azt szeretnék, hogy az olasz légitársaság szervezze át mintegy egymilliárd eurós (300 milliárd forint) adósságát, az eddigieknél nagyobb mértékben csökkentse költségeit, valamint engedje át a társaság teljes irányítását az Air France-KLM-nek.

Az Alitalia eközben az abu-dzabi székhelyű Etihad légitársasággal folytat "puhatolózó" tárgyalásokat, információk szerint a közel-keleti vállalat akár 40 százalékos részesedést is szerezne olasz versenytársában. Az olasz cégnek azért van szüksége újabb forrásokra, hogy átszervezze járathálózatát. Korábban ugyanis a belföldi és regionális járatokra koncentrált, ám ezen a területen nehezen bírja a versenyt a diszkont légitársaságokkal és a nagy sebességű vonatokkal, ezért jövedelmezőbbé alakítaná hosszú távú járathálózatát. Január eleji közlésük szerint ehhez a tavaly októberi 300 millió eurós tőkeemelés után is újabb forrásokra lehet szüksége, ha nem sikerül az elvárt utasszámot és töltöttségi mutatót elérni.

A római Fiumicino repülőtérről üzemelő Alitalia legutóbb 2013 októberében kért csődvédelmet, miután a tavalyi év első felében 294 millió eurós veszteséget és egymilliárdos adósságot jelentett. 2009-ben az akkor még állami tulajdonban lévő cég szintén csődvédelembe menekült. Akkor olasz befektetők egy csoportja és az Air France-KLM-csoport mentette meg, cserébe a francia-holland társaság 25 százalékos részesedést szerzett az olasz cégben. Az októberi tőkeemelésben viszont nem vett részt, ezért esett tulajdoni része 7 százalékra.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!