3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mindkét félre ráfér a szakmai ismeret. Arra is, aki ad, s arra is, aki kér. Egymástól rabolnak el értékes időt felkészületlenségükkel. A fund-raising, vagyis a forrásteremtés elismert szakma világszerte, a PR egyik nagyon fontos területe. Tőlünk nyugatra nagyon is megbecsült képviselői iskolákban tanulják fogásait, technikáit, kommunikációját.

  • Mintha keveredne a szponzoráció és az adományozás…
  • Nem véletlenül. A fund-raising ezek kombinációjára is kiváló. Kanadában például egy gyermekkórház évente megrendezett adománygyűjtése a "sárga kacsa" elnevezésű akció: több ezer műanyag kiskacsa versenyt úszik a várost átszelő folyón. Sorszámukat meg lehet vásárolni - ez az adomány -, s a győztesként befutó kacsák "tulajdonosai" értékes, szponzorok által felajánlott nyereményhez jutnak. A szponzori titulusért nagy a harc, a média ráállt az eseményre, turisztikai látványosság lett a kacsaúsztatás, s a tetejében még izgalmas is. Sportrendezvények, szórakoztató estek révén történő pénzgyűjtést, ügyhöz kötött támogatást - például egy cég termékeinek megvásárlásával gyűlik az adomány -, direct mail-akciókkal lebonyolított fund-raisinget ismerünk, de egy sincs, amely ne lenne pénzigényes. Tehát valamit áldozni kell az adományok megszerzéséhez.


  • Hogyan kell kérni? Lehet-e tanítani a kérés mesterségét?
  • Kanadában például mélyen beépült az oktatási rendszerbe az adománygyűjtői gondolkodásmód, már a pici gyerekeket is tanítják a társadalmi felelősségvállalásra. Nálunk még kultúrát kell teremteni. Ezért is tartom hatalmas jelentőségűnek a Gyermely Rt. iskolaprogramját. Ez a tisztán hazai tulajdonú cég 1997-ben indította el támogatási programját az anyagilag korlátozott helyzetű általános iskolák számára, jelentős összegeket áldozva, pusztán a segítés szándékával. A vállalat vezetői, látván, hogy még nagyobb segítség, ha "hal helyett hálót" adnak, idén, a GGK Direct PR segítségével új programot kezdeményeztek. Adományszervezői tréningeket indítottunk azoknak az iskoláknak, amelyek meg akarták tanulni a fund-raising szakmáját. Összesen 3448 iskolát kerestünk meg - köztük az összes magyarországi általános és több szakirányú középiskolát -, s minden jelentkezőt, szám szerint 431 főt beiskoláztunk. A tréningen részt vevő pedagógusok, iskolaigazgatók, -helyettesek felismerték az iskolamenedzselés jelentőségét a forrásgyűjtésben, s ami a legfontosabb: hatalmas szemléletváltáson estek át. Már nem gondolják azt, hogy alárendelt partnerként kell pénzért kuncsorogniuk. Megtanulták, hogyan legyenek tisztában saját értékeikkel, s ha profi módon készítik el ajánlatukat, alaposan megismerve a potenciális adományozó érdekeit, akkor a siker nem marad el. Ráadásként a Gyermely Rt. segítségével fund-raiserré lett szakemberek megmutathatták újonnan szerzett tudásukat abban a pályázatban, amit az rt.-nek nyújtottak be pénzügyi és természetbeni támogatása elnyeréséért: négymillió forint és egy tonna tészta került a legjobb helyekre.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!