A magyar piacon hat hónap és öt év között szóródik az integrációs folyamat hossza alapján a mezőny. Chornitzer Péter ügyvezető partner szerint a stratégiai döntéseknek kell gyorsan megszületniük, egy ilyen folyamat során nem lehet minden mozzanatot a legapróbb részletekig kimunkálni, hiszen nap mint nap adódhatnak új problémák és váratlan helyzetek.
Az egyesülések, felvásárlások során rendkívül gyorsan ki kell választani azokat a termékeket, amelyeket a beolvadás után az új bank átvesz - ami nem könnyű, hiszen két kereskedelmi bank termékskálája ma már jó eséllyel 70 százalékban átfedi egymást.
A Scale szerint akár újfajta Murphy-törvényt is fel lehetne állítani: két bank it-rendszere soha nem kompatibilis. Az átalakulásnál ezért amit lehet, egyszeri nagy lépéssel érdemes megtenni az informatikai oldalon is. Az átállás idején azonban megfelelő személyi állománnyal kell felkészülni az esetleges hibák gyors kezelésére.
A fúziós nehézségekre nem árt felkészíteni az ügyfeleket sem, akikkel az egyesülési folyamat minden szakaszában kommunikálni kell. Ugyancsak ronthatja egy folyamat sikerét az is, ha a belső kommunikáció szegényes: a bizonytalan dolgozó az ügyfél felé sem tudja megfelelően kommunikálni a fúzió erényeit, számol be a Napi Gazdaság.