A helyi tömegközlekedés átalakításának egyik legfontosabb része a forgalomirányítási rendszer korszerűsítése. A jelenlegi három decentrum helyett egy teljesen automatizált, minden járatot irányítani képes központot hoznak létre. A buszokat gprs-kommunikációval, fedélzeti számítógépekkel szerelik fel. Ezek adatokat szolgáltatnak majd a jármű helyzetéről és az utasok számáról. A kialakítani tervezett rendszer egyik fontos eleme, hogy a város öt nagy csomópontjában az autóbuszvezetők "zöld utat" is kérhetnek. Ugyanakkor a központból irányíthatják azt is például, hogy a járat ne érkezzen a menetrendnél korábban a megállóba.
A tenderen indulóknak 20 menetjegy-értékesítő automatát, 115 járműfedélzeti eszközt (számítógépet, utastájékoztató kijelzőt és hangos eszközt), 24 megállóhelyi utastájékoztató táblát, 10 utasszámláló berendezést, 5 buszos jegykiadó pénztárgépet, a forgalomirányító lámpákba 5 zöldút-vezérlő berendezést kell szállítani, továbbá kialakítani a központi forgalomirányítás infrastruktúráját, felügyeleti szoftvereit, menedzsmentjét, illetve az internetes, wapos utastájékoztatás szoftvereit. A pályázóknak az elmúlt három évben legalább egymilliárd forint, a beszerzés tárgya szerinti tevékenységből pedig 500 milliós nettó árbevétellel kell rendelkezniük, értesült a Napi.
MTI/Menedzsment Fórum