1p

Sokszor tévesztik meg a fogyasztókat a bankok a Gazdasági versenyhivatal (GVH) szerint, az illetékesek azonban cáfolják, hogy a hatóság rászállt volna a pénzintézetekre. Szinte valamennyi bankos eljárásban alapvető probléma, hogy a hirdetésekben, tájékoztatásokban csak elnagyolt információkat adnak a cégek ajánlataikról - írja a Világgazdaság.

Tavaly a fogyasztói jogsértések miatt kiszabott 1,2 milliárd forintnyi bírság egyharmada a bankokat kötelezte, de nem indult több eljárás ellenük, mint az egyébb ágazatokban, holott a pénzintézetek tájékoztatási gyakorlatával kapcsolatban rovábbra is nagy számban érkeznek fogyasztói panaszok a versenyhatósághoz - nyilatkozta Zenisek Andrea irodavezető.

A 72 esetből húsz érintette a pénzügyi piacot, ebből 15 a bankokat. Az utóbbiak többsége pedig - összesen kilenc - a hitelkártya-tájékoztatással összefüggő piactisztítási célú eljárássorozat volt - számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!