2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elmúlt egy hónapban három elmarasztaló határozattal összesen 80 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Tesco és az Auchan áruházláncot a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) - közölte a hivatal kedden.

A GVH határozatában megállapította, hogy az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor egyes akciós termékek a reklámújságokban adott tájékoztatással ellentétben nem voltak megvásárolhatóak valamennyi áruházban, illetve voltak olyan termékek, amelyekért a fogyasztóknak a reklámújságokban közölteknél többet kellett fizetniük. Az Auchan jogsértő magatartásáért 30 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére köteles - döntött a GVH.

Az akciókkal összefüggésben marasztalta el a GVH a Tescót is. A hivatal szerint a kiskereskedelmi vállalkozás 2006 májusa és szeptembere között megtévesztette a fogyasztókat, amikor egyes termékek esetében a pénztárnál nem az akciós újságban meghirdetett, hanem annál magasabb árat számlázott. Kiderült az is, hogy ebben az időszakban egyes termékek az akciós időszak elején vagy az akció ideje alatt nem voltak megvásárolhatók.

A jogsértő magatartásért a Tescónak 50 millió forintos bírságot kell fizetnie. A bírság összegének meghatározásakor a GVH súlyosbító körülményként értékelte, hogy a Tesco esetében már tizedik alkalommal került megállapításra, hogy a vállalkozás a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított.

Ugyanakkor a GVH megszüntetette a Tesco-Global Áruházak Zrt.-vel szemben indított másik versenyfelügyeleti eljárást, mivel a kiskereskedelmi társaság kötelezettséget vállalt arra, hogy módosít tájékoztatási gyakorlatán. A GVH azért indított eljárást, mert a Tesco által értékesített kerékpárokról a reklámújságokban adott tájékoztatásban nem ismertették: a jótállás feltétele az, hogy a kerékpárokat az első használat előtt (a jótállási jegyen feltüntetett) szakszervizben további költséget vállalva kell üzembe helyezni.

A Tesco az eljárás során kötelezettséget vállalt arra, hogy minden olyan termék esetén, amelyeknél a garancia feltétele a külön költséget jelentő, szakszerviz általi üzembe helyezés, 2007. március 2-tól a termék árához kapcsolódóan a fogyasztókat tájékoztatják erről reklámokban, a termék eladási helyén, valamint a vevőszolgálati pultnál.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!