2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 100 ezer forintra büntette a TeleFound Kft.-t, mert a cég a fogyasztók számára megtévesztően reklámozta EzPhone Next nevű behívós telefonkártyáját - közölte a GVH hétfőn az MTI-vel.

A közlemény szerint a GVH vizsgálata amiatt indult, mert a TeleFound Kft. 2007-ben egyes behívós telefonkártyáinak euróban és forintban meghatározott percdíját a Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2006. október 4-i euró középárfolyamára alapozva hirdette.

A hirdetésekben kiemelten (egyes reklámok esetében nem a forint, hanem az eurocent percdíjakra helyezve a hangsúlyt) szerepeltette az egyes országokba irányuló hívásdíjakat, ugyanakkor igen apró betűmérettel, adott esetben a főszövegtől eltérő olvasási irányt kívánva közölte, hogy a feltüntetett eurocent percdíjak tájékoztató jellegűek, és az MNB 2006. október 4-én meghirdetett 276,43 forintos középárfolyamon értendőek.

A középárfolyam alapján megjelenített eurocent percdíjak, 2007-ben ténylegesen sohasem kerültek érvényesítésre - mivel a 2007. évben a középárfolyam lényegesen alacsonyabb volt - ezáltal az egyes percdíjak eurocentben kifejezett értéke mindig magasabb volt, mint a reklámokban közölt összegek.

A közlemény hangsúlyozza, hogy a TeleFound Kft. tavaly többször is módosította az általa alkalmazott díjakat, s ennek megfelelően az alkalmazott kommunikációs eszközöket is, így módja lett volna olyan középárfolyamot figyelembe venni tájékoztatásai tartalmának meghatározáskor, amely reálisabb képet adott volna szolgáltatásáról.

A jogsértés miatt a pénzbüntetés mellett a TeleFound Kft.-nek a GVH határozatának kézhezvételétől számítva 30 napon belül ki kell vonnia a piacról a jogsértő hirdetéseket.

A behívós (prepaid) telefonkártyák esetében a fogyasztó egy meghatározott összegért vásárol egy telefonkártyát. A telefonkártyán lévő összeg a szolgáltató által meghatározott díjszabás szerint beszélhető le. A prepaid telefonkártyák jellemzője, hogy azokkal a fogyasztó kötelezettség nélkül telefonálhat: nincs szükség sem készülék, sem pedig előfizetés megvásárlására.

A prepaid telefonkártyák piaca sokszereplős, amelyen jelen van például a Magyar Telekom, az EuroWeb, a GTS Datanet, az e-Tel. A piac eladásainak körülbelül kétharmadát a Barangoló és a NeoPhone nevű kártyák, valamint a TeleFound különböző kártyái teszik ki, egyharmadán a többi versenytárs osztozik.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!