2p

Megtévesztette a fogyasztókat a Muscle Tuning Kft., amikor azt állította egy magazinban megjelent hirdetésében, hogy az ott megnevezett táplálék-kiegészítőket a legolcsóbban kínálja - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A vállalkozásnak emiatt ugyanabban a sajtótermékben közzé kell tennie a versenyhatóság döntését.

A GVH csütörtöki közleménye leszögezi: az árak mértékére, legalacsonyabb voltukra vonatkozó állítások alkalmasak a fogyasztói döntések befolyásolására. Alapelv, hogy a vállalkozáshoz vagy termékhez kötődő tulajdonságnak az állítás teljes ideje alatt igaznak és pontosnak kell lennie, továbbá a fogyasztókhoz eljuttatott információk valóságtartalmát minden esetben a közreadójának kell igazolnia.

A Muscle Tuning Kft. a Pump & Flex magazin 2007 decembere és 2008 márciusa között megjelent két számában azt állította, hogy az ott megnevezett amerikai táplálék-kiegészítő termékeket a legolcsóbban kínálja. Mivel a társaság nem bizonyította állításai valóságtartalmát, magatartásával megtévesztette a fogyasztókat - állapította meg a GVH.

A versenyhatóság a bírság kiszabását mellőzte, tekintettel a jogsértés csekély súlyára, viszont arra kötelezte a vállalkozást, hogy ugyanabban a magazinban egész oldalas hirdetésben tegye közzé a GVH döntését, legkésőbb 2009. június 30-ig.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!