2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálja a Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL) televíziós reklámidő-értékesítésekor folytatott gyakorlatát 2015. január 1-jétől kezdődően, az eljárás nincs összefüggésben a Vajna-csoport TV2 feletti irányításszerzéséhez kapcsolódóan lezárult eljárással - közölte a hivatal pénteken.

A tájékoztatás szerint a GVH még 2014 végén piaci jelzés és nyilvános információk alapján észlelte, hogy az országos televíziós reklámpiac meghatározó szereplőjének számító M-RTL 2015-től csomagban, úgynevezett közös csatorna átlagáron (SAP+) értékesíti az RTL Klub és az RTL3 csatornákat a hirdetőknek, emellett részesedésvállalások elfogadásához köti a kedvezőbb hirdetői pozíciót, ami alkalmas lehet a verseny torzítására az országos televíziós reklámpiacon.

A GVH közölte, hogy a társaság magatartása sértheti a versenytörvény és az Európai Unió működéséről szóló szerződés gazdasági erőfölénnyel való visszaélés tilalmára vonatkozó egyes rendelkezéseit, ezért 2015. június 15-én versenyfelügyeleti eljárást indított az M-RTL ellen, és vizsgálja a reklámidő-értékesítésekor folytatott gyakorlatot.

A hatóság hangsúlyozza, a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette.

Az eljárás a tények tisztázására, ezen keresztül a feltételezett jogsértés elkövetésének bizonyítására irányul, az eljárás lefolytatására 6 hónap áll rendelkezésre, amely - az ügy bonyolultságától függően - két alkalommal, 6-6 hónappal meghosszabbítható - közölte a GVH.

A GVH tájékoztatása szerint hasonló aggályok már megfogalmazódtak korábban is, akkor a GVH a 2011. december 19-én kelt határozatában - az érintett csatornák reklámidejének elkülönült értékesítésére vonatkozó - kötelezettségvállalás mellett engedélyezte az M-RTL irányításszerzését az IKO Televisions Kft. felett.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!