3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A GYSEV Zrt. álláspontja szerint a társaság nem sértette meg a versenyjogot, ezért a versenyhivatal döntésének hatósági felülvizsgálatát kérik - közölte a Magyar Nemzet keddi számában megjelentekre reagálva az MTI érdeklődésére a cég szóvivője.

Rázó László írásos válaszában hozzátette: a Gazdasági Versenyhivatal által vizsgált időszakban - és természetesen azt követően is - a társaság vasúti árufuvarozási piaci gyakorlata az irányadó európai uniós és hatályos magyar jogszabályoknak teljes mértékben megfelelt. "Sok évtizedes múltra visszatekintő piaci szereplőként mindig nagy hangsúlyt helyeztünk az ügyfeleink érdekét maximálisan figyelembe vevő, korrekt, semleges és jogkövető piaci magatartásra és együttműködésre" - fogalmazott a szóvivő.

Szavai szerint ennek keretében két többségi magyar állami tulajdonban álló vasúti árufuvarozó cég legális együttműködése történt a magyar és a nemzetközi vasúti árufuvarozási piacon nyújtott szolgáltatások lebonyolítása során. Mindez a Magyarországon is törvénybe iktatott, Nemzetközi Vasúti Árufuvarozási Egyezmény (COTIF) rendelkezésein alapult, megfelelt a nemzetközi sztenderdeknek, más EU-s országokban elterjedt együttműködési formáknak, gyakorlatnak, valamint a Nemzetközi Vasúti Egylet (UIC), mint nemzetközi vasúti szervezet döntvényeiben foglalt előírásoknak.

Több uniós országban, köztük a szomszédos Ausztriában ma is tarifaközösségen alapuló együttműködésben történik az áruk vasúti szállítása. Ennek során az összes adott országban működő vasúti fuvarozó egységes és országos érvényességű vasúti árufuvarozási díjszabást alkalmaz az ügyfelek gyors és hatékony kiszolgálása érdekében, amelyet az adott ország Versenyhatósága nem minősít piacfelosztó, vagy versenykorlátozó jellegűnek.

A GySEV álláspontja szerint sem az Európai Unió, sem Magyarország versenyjogi előírásait nem sértette meg a társaság az együttműködéssel, amelyet sem céljában, sem hatásában nem tartanak piaci versenyt korlátozónak.

A Magyarországon is érvényesülő, a magyar jogrendszer részét képező európai uniós vasúti piaci liberalizációs jogszabályok valamennyi piacon már működő, illetve újonnan piacra lépő vasúti árufuvarozó számára - természetesen saját anyagi lehetőségeik, eszközeik és tőkéjük adta kereteken belül, saját üzleti döntésük alapján - a vizsgált időszakban lehetővé tették, és ma is lehetővé teszik a vasúti árufuvarozási piac valamennyi piaci szegmensébe, az ország egész területén, valamint nemzetközi forgalomban az EU-ban történő bekapcsolódást, piacra lépést. Véleményünk szerint ezt az eljárás alá vont társaságok, a GYSEV Zrt. és a MÁV Zrt. semmilyen megállapodással, vagy piaci gyakorlattal nem akadályozta és ma sem akadályozza - fogalmazott a szóvivő.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!