2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az új autók iránti érdeklődés érezhető emelkedésére, ugyanakkor a gyenge vásárlói erő miatt továbbra is csak lassan növekvő értékesítési mutatókra számít a következő hónapokban Gablini Gábor, a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) elnöke.

Gablini Gábor az MTI-nek elmondta: a november már a korábbiaknál kicsit nagyobb érdeklődést hozott az autószalonokban, azonban ez a forgalomba helyezési adatokon még nem látszódott.

Az év végén, illetve 2010 elején várhatóan már kézzel foghatóbb lesz a kereskedésekbe látogatók száma, ami minden bizonnyal már az értékesített autók számában is megmutatkozik majd - fejtette ki a kereskedő.

A GÉMOSZ elnöke szerint jelenleg szinte csak készpénzzel fizető magánszemélyek, illetve néhány optimista vállalat vásárol új személygépkocsit. Gablini Gábor szerint ugyanakkor hiba lenne mesterséges keresletet támasztani. A kereskedőknek elsősorban a visszatérő vevők elégedettségére alapozva kell megvárniuk a vásárlói erő növekedését - fűzte hozzá.

A Jato Dynamics, MTI-hez eljutatott adatai alapján a 2009 első tizenegy hónapjában forgalomba helyezett autók száma 60,5 százalékkal, vagyis mintegy 86,5 ezer darabbal 56,5 ezer gépkocsira csökkent az előző év hasonló időszakához képest.

A Datahouse Kft. szerint az idén novemberben forgalomba helyezett autók száma 65,7 százalékkal 3.460 darabra esett az előző utolsó előtti hónapjával összehasonlítva, míg a kishaszonjárművek piaca 53 százalékkal, 789 forgalomba helyezett teherautóra szűkült.

A Jato szerint a Suzuki értékesítette a legtöbb járművet, és 494 eladott személygépkocsival a piac 13,4 százalékát uralta. A japán autógyártó eladásai átlagosnak mondható 62,3 százalékos visszaesést szenvedtek éves összehasonlításban, miközben a Toyota, a Ford és az Opel 70 százalék körüli visszaesést könyvelték el.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!