Csupán fél órát tárgyalt hétfőn a MÁV vezetése a szakszervezetek képviselőivel, mondta el délutáni sajtótájékoztatóján Gaskó István, a VDSZSZ elnöke. A érdekképviseleti vezető szerint nagyon súlyos a helyzet, a mai nap egyetlen vonat sem közlekedett menetrend szerint, véleménye szerint összeomlott a vasúti közlekedés. Ennek ellenére a MÁV vezetése nem veszi komolyan a sztrájkot, és érzéketlen a vasutasok problémái iránt, tette hozzá.
Gaskó István nem kommentálta a MÁV adatait, miszerint a dolgozók tíz százaléka vesz részt a munkabeszüntetésben. Annyit mondott, minél kevesebben képesek megbénítani a közlekedést, annál jobb, azaz nem kell mindenkinek sztrájkolni. Arra a felvetésre, mely az akció törvényességét feszegette, az érdekképviseleti vezető azt mondta, csak törvényes eszközöket vetnek be, ez a sztrájk is törvényes.
Miközben több fórumon elhangzott, hogy a hatályos törvények alapján a VDSZSZ követelése megalapozatlan, Gaskó kitart amellett, hogy minden vasutas kapjon 250 ezer forintot a Cargo-privatizáció 102,5 milliárd forintos bevételéből. Ez a követelés szerinte öszesen 9 milliárd forintból teljesíthető lenne.
Gaskó emlékeztetett arra, hogy a MÁV korábban azt közölte: a sztrájkok júliusig egymilliárd forint kárt okoztak. Az okozott kellemetlenségek és anyagi kár ellenére is úgy látja a szakszervezeti vezető, hogy a társadalom tolerálja a sztrájkot.
Úgy véli, a kormány nem engedi, hogy a MÁV megállapodjon a VDSZSZ-szel. Gaskó szerint végeredményben Gyurcsány Ferenc miniszterelnök fogságában van a MÁV. Utalt arra, hogy a kormányfő utasítása miatt nem tudnak megegyezni, így - véleménye szerint - a megoldás is az ő kezében van.