3p

Mintegy ötven százalék az esély arra, hogy még az idei évben megjelenik a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT) a Waberer’s Holding. A cég az idén Csíkszeredában húz majd fel egy új logisztikai központot, s adott esetben indulna a Volán-társaságok privatizációs tenderén, mondta el az mfor.hu-nak adott exkluzív interjújában Wáberer György. A tulajdonos és elnök-vezérigazgató azt is elárulta: néhány éve egy kamion "mitfárereként" ő is bevállalt egy nyugat-európai fuvart - a látottaktól azonban olyan ideges lett, hogy visszafelé már repülővel jött...

A leggazdagabb magyarok egyike. Kamionos kaland Franciaországban. - Olyannyira, hogy bő egy évtized alatt felküzdötte magát a leggazdagabb magyarok közé: a Napi Gazdaság tavalyi toplistáján a hetedik, a Népszabadságén pedig már a hatodik helyen szerepel, 50 milliárd forintra becsült vagyonnal. Mit jelent Önnek a pénz?

- Ha azt válaszolnám, hogy semmit, az nem lenne igaz; másrészről viszont mint magánember nem kerülök a pénzzel olyan szoros kapcsolatba. 14 évvel ezelőtt is adottak voltak a feltételek a családi megélhetésre, az óriási vagyongyarapodás nem igazán jelenik meg az életemben. A nyereségből egyébként csak annyit veszek ki, amennyi a megélhetésemhez szükséges; a többit visszaforgatjuk a cégbe.


- Ahogy a vállalat nőtt, úgy a Wáberer-név is egyre inkább beszűrődött a köztudatba. Ma már a legismertebb magyar vállalkozók egyikének számít. Hogyan bírja a hirtelen jött nyilvánosságot?

- Bár az elején nagyon furcsa volt, nem hiszem, hogy bármit is szégyellnem kellene. Az Egyesült Államokban elismerés, ha egy menedzser a vagyonosodási rangsorok elején található. Szerintem pozitív cél, ha egy üzletember sikeres akar lenni a gazdasági életben, és fel szeretne kerülni ezekre a listákra. Ha ez egy jól működő rendszer, akkor az ország gazdaságát is előreviszi.     

- Magyarországon sok, fuvarozással foglalkozó vállalat egy-egy kamionsofőr egyszemélyes vállalkozásából nőtte ki magát kisebb-nagyobb céggé. Bár a Waberer’s nem tartozik ebbe a körbe, Ön pedig eredetileg számítástechnikai területen kezdett dolgozni a Volán Tefunál, azért - mint a régió legjelentősebb fuvarozó cége első emberének - Önnek is kijár a kérdés: vezetett valaha kamiont?

- Soha, sőt, jogosítványom is csak személyautóra van.        

- Nem is gondolt arra, hogy legalább egyszer kipróbálja?

- Amikor 2002-ben felvásároltuk a Hungarocamiont, akkor minden vezetőt köteleztem arra, hogy menjen el egy európai útra. Én Franciaországig utaztam az egyik kamionossal.   

- És hogy tetszett az út?

- Nagyon tanulságos volt, sok szervezési tartalékot vettem észre... Végül olyan ideges lettem, hogy visszafelé repülővel jöttem, csakhogy minél gyorsabban tudjak változtatni a rendszeren...

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!