A leggazdagabb magyarok egyike. Kamionos kaland Franciaországban.
- Ha azt válaszolnám, hogy semmit, az nem lenne igaz; másrészről viszont mint magánember nem kerülök a pénzzel olyan szoros kapcsolatba. 14 évvel ezelőtt is adottak voltak a feltételek a családi megélhetésre, az óriási vagyongyarapodás nem igazán jelenik meg az életemben. A nyereségből egyébként csak annyit veszek ki, amennyi a megélhetésemhez szükséges; a többit visszaforgatjuk a cégbe.
- Ahogy a vállalat nőtt, úgy a Wáberer-név is egyre inkább beszűrődött a köztudatba. Ma már a legismertebb magyar vállalkozók egyikének számít. Hogyan bírja a hirtelen jött nyilvánosságot?
- Bár az elején nagyon furcsa volt, nem hiszem, hogy bármit is szégyellnem kellene. Az Egyesült Államokban elismerés, ha egy menedzser a vagyonosodási rangsorok elején található. Szerintem pozitív cél, ha egy üzletember sikeres akar lenni a gazdasági életben, és fel szeretne kerülni ezekre a listákra. Ha ez egy jól működő rendszer, akkor az ország gazdaságát is előreviszi.
- Magyarországon sok, fuvarozással foglalkozó vállalat egy-egy kamionsofőr egyszemélyes vállalkozásából nőtte ki magát kisebb-nagyobb céggé. Bár a Waberer’s nem tartozik ebbe a körbe, Ön pedig eredetileg számítástechnikai területen kezdett dolgozni a Volán Tefunál, azért - mint a régió legjelentősebb fuvarozó cége első emberének - Önnek is kijár a kérdés: vezetett valaha kamiont?
- Soha, sőt, jogosítványom is csak személyautóra van.
- Nem is gondolt arra, hogy legalább egyszer kipróbálja?
- Amikor 2002-ben felvásároltuk a Hungarocamiont, akkor minden vezetőt köteleztem arra, hogy menjen el egy európai útra. Én Franciaországig utaztam az egyik kamionossal.
- És hogy tetszett az út?
- Nagyon tanulságos volt, sok szervezési tartalékot vettem észre... Végül olyan ideges lettem, hogy visszafelé repülővel jöttem, csakhogy minél gyorsabban tudjak változtatni a rendszeren...
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum