A tárca hétfői közleménye szerint a pályázati úton elnyerhető forrásból az azonos műszaki tartalmú dízelüzemű és gázüzemű járművek árkülönbözete fedezhető.
Kiemelik, hogy a gáz meghajtású járművek használatának terjedésével csökkenthető a közösségi közlekedés széndioxid-kibocsátása és a szálló por koncentrációja, a városok légszennyeződése.
A vissza nem térítendő, utófinanszírozású támogatást az Új Széchenyi Terv Zöld Beruházási Rendszer keretében, a kvótabevételek terhére biztosítja az NFM.
A pályázaton közösségi közlekedési feladatokat érvényes közszolgáltatási szerződés alapján ellátó állami vagy önkormányzati tulajdonú gazdálkodó szervezetek vehetnek részt, a támogatás kizárólag új, alacsony padlójú, gáz meghajtású autóbuszok beszerzéséhez igényelhető.
A vissza nem térítendő támogatás mértéke szóló buszoknál darabonként legfeljebb 18 millió forint, csuklós autóbuszonként maximum 24 millió forint lehet. A pályázók biztosítékadási kötelezettség mellett a támogatási összeg negyedéig, de legfeljebb 300 millió forint értékben előleget is igényelhetnek.
A pályázónak vállalnia kell, hogy a járművek üzembe állítását követő két hónapon belül véglegesen kivon a forgalomból legalább ugyanannyi, környezetvédelmi szempontból elavult autóbuszt. További feltételként a CNG buszok közlekedtetéséhez (például üzemanyag töltéséhez) megfelelő infrastrukturális hátteret kell biztosítania vagy kialakítania, és legalább 3 éven át fenntartania.
A pályázatokat 2013. április 4. és szeptember 30. között, vagy a rendelkezésre álló keret kimerüléséig lehet benyújtani, a részletes pályázati dokumentáció az Új Széchenyi Terv Zöld Beruházási Rendszer hivatalos honlapján (www.zbr.gov.hu) és a pályázatkezelő ÉMI Nonprofit Kft. oldalán (www.emi.hu) érhető el.
MTI