A GM American Axle nevű beszállítójánál közel három hónapig sztrájkoltak a dolgozók, emiatt elsősorban a sportautók és a pickup-ok gyártása esett vissza. "Úgy gondoljuk, hogy a kiesett termelés egy részét tudjuk csak pótolni a jelenlegi nehéz autópiaci körülmények között" - olvasható a GM közleményében.
A hír hallatán a General Motors-részvények 5 százalékot veszítettek a tőzsdén, 26 éves mélypontra esett vissza az árfolyamuk. A cég szerint a legnagyobb kárt az American Axle háromhónapos sztrájkja okozta, emiatt mintegy 1,8 milliárd dollárt veszített a cég adózás előtti eredményéből. Már az első negyedévre is hatással volt a munkabeszüntetés: akkor 800 millió dollárt bukott a cég, és 100 ezerrel kevesebb autó készült el.
A General Motors azt is közölte pénteken, hogy 215 millió dollárt juttat beszállítójának, hogy véget vessen a sztrájknak. Korábban 200 millió dolláros megegyezésről volt szó, de a pénteki bejelentés azt mutatja, hogy a GM végül megemelte ajánlatát a dolgozók felé.
Egy autóipari szakértő szerint azonban ha nem lett volna a sztrájk, akkor a General Motorsnak kellett volna csökkentenie a termelést, hogy összhangban legyen a kereslet és a kínálat. Az amerikai autópiac ugyanis az elmúlt hónapokban sorra szállította a rosszabbnál rosszabb eladási adatokat a magas olajárak és a hitelválság miatt.
Az American Axle 3650 dolgozója február 26-án lépett sztrájkba, hogy magasabb béreket követeljenek maguknak.