A június 1-én megújult arculatot és programstruktúrát megelőző májusi adatokhoz képest a Petőfi Rádió stratégiaváltáskor meghatározott célcsoportjában, a 18-39 évesek körében 265 százalékkal magasabb elérést produkált Budapesten és a 18 megyeszékhelyen a mérés időszakában. Ez a szám a fiatalabbak, a 18-29 évesek körében már 543 százalék. A budapesti mutatószámok ugyanezen célcsoportokban hétszeres, illetve tizenötszörös növekedést mutatnak májushoz képest.
A kutatás kimutatta az MR1-Kossuth Rádió hallgatottságának 14 százalékos növekedését is a 15-49 évesek korosztályában. A Magyar Rádió ezzel a közleménnyel az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) pénteki határozatára reagált. A médiahatóság úgy döntött ugyanis, hogy közigazgatási eljárást indít a Magyar Rádióval szemben amiatt, "hogy az MR2-Petőfi Rádió nem teljesíti közszolgálati műsorszolgáltatási kötelezettségét".
Az ORTT határozatával kapcsolatosan Such György, az MR elnöke a közleményben így fogalmaz: "az európai tapasztalatok szerint a negyven év alatti korosztály sikeres megszólítása a siker kulcsa a közszolgálati rádiók esetében. Amely rádióknak ez sikerült, azok hallgatottsága más adók esetében is növekedett".