A kolozsvári repülőtéren nemrég avatták fel az új felszállópályáját. "Európai szintű repülőteret sikerült megvalósítani, amelyhez fogható nincs az országban” – hangzott el a fapados Blue Air légitársaság új, Kolozsvár–Bukarest-járatának indításáról szóló sajtótájékoztatóján. A repülőteret a kolozsvári városi tanács tovább kívánja fejleszteni: újabb, 3,5 kilométeres felszállópályát, valamint nagyobb parkolót szeretnének kiépíteni.
Nemrég fejezték be a marosvásárhelyi repülőtér tavaly elkezdett, tízmillió lejes beruházásait is. Átadtak egy vakleszállást segítő berendezést, egy új hangárt, illetve egy olyan felületet, ahol a kisebb gépeket fogadhatja a légikikötő. Míg a repülőtér az idén két és fél millió lej saját bevételre számít, a tulajdonos, a Maros Megyei Tanács, 7,2 millió lejt szán saját költségvetéséből a működtetésre, ezen kívül még 12 millió lejt fejlesztésre, valamint 1,5 milliót területvásárlásra. A tervek között elsődleges helyen áll a kifutópálya 3,6 kilométeresre való meghosszabbítása.
Idén várhatóan elkezdődik a tényleges építkezés a brassói repülőtér tervezett helyén is, miután a parlament májusban megszavazta azt a területcserét, amely eddig gátolta a munkálatok elkezdését. A starttól számított 36 hónapon belül már működnie kell a reptérnek, adja hírül az Új Magyar Szó.
Gőzerővel fejlesztik az erdélyi repülőtereket
Kolozsvár európai szintű repülőteret alakított ki, Marosvásárhely nemrég tízmillió lejből korszerűsítette leszállópályáját, s nemsokára kezdődhet a brassói légikikötő építése is, írja a helyi Új Magyar Szó.