3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Első körben két boltot nyit hazai bázisainak egyikén, Debrecenben az összesen beharangozott négyszáz közül az Aldi, tudta meg az mfor.hu. A Németországban a Lidl legnagyobb vetélytársának számító diszkontóriás 2008 első felében debütálhat a hazai piacon, ahol szakértők szerint minden áruháztípussal versenyezni fog, de leginkább az egyetlen lánchoz sem tartozó kisboltoktól veheti el a levegőt.

Lesz-e hely a piacon az Aldinak?

Bár a fokozódó verseny vesztesei főképp az egyetlen hálózathoz sem tartozó kisboltok lehetnek, valószínűleg a többi áruháztípus is megérzi majd az új szereplő megjelenését. Ezek közül első körben a többi diszkonttal fog ölre menni az Aldi. A diszkontóriás alacsony haszonkulccsal, nagy számú boltot kiszolgáló beszerzési politikájával, szűkített áruválasztékkal és minimális bérköltséggel tarol világszerte.

"A magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem viszonylag telített, új szereplők csakis más versenytársak kárára tudnak piaci részesedéshez jutni" - mondta az mfor.hu-nak Vámos György. Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint - a telítettség ellenére - a 2400 milliárd forintos piacon a nagy áruházláncok mindegyike folyamatosan növeli forgalmát, főképp a kis-, illetve egyetlen lánchoz sem tartozó boltok hátrányára.

Magyarországon összesen mintegy negyvenezer élelmiszer-kereskedő működik: nagy részüket (számszerűleg) a kisebb cégek teszik ki, forgalmat tekintve azonban messzemenően a láncok vezetnek. A piacon Vámosi szerint konszolidáció és koncentráció megy végbe, ami együtt jár egyes szereplők eltűnésével és újak megjelenésével. Ezekbe a folyamatokba jól illeszkedik az Aldi feltűnése is.

A Spar és a Coop magabiztos

"A Spar védve érzi magát a német kereskedelmi lánc hódításával szemben, mert nem száll be abba az intenzív árversenybe, amely ezt a szegmenst jellemzi" - mondta kérdésünkre Laber Zsuzsa, a Spar kommunikációs vezetője. Szerinte a jövőben is megmarad az a vásárlói réteg, amely a nyomott árakkal szemben a minőségre helyezi majd a hangsúlyt.

Az országosan csaknem háromezer boltból álló Coop-hálózat egyik vezetője - a piaci felmérések tükrében - kérdésünkre elismerte, hogy 2010-ig a hard-diszkontok piaci súlya jelentősen növekszik majd. A szakember azonban - emlékeztetve a multik néhány meghiúsult expanziós elképzelésére - kételkedik az Aldi grandiózus terveivel kapcsolatban. Ezzel együtt hozzátette: bár új szereplőt a hazai vásárlók szerinte sem lennének képesek eltartani, de ha az kellően tőkeerős, "jól elférhet a piacon".

Nagy Vajda Zsuzsa

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!