3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Első körben két boltot nyit hazai bázisainak egyikén, Debrecenben az összesen beharangozott négyszáz közül az Aldi, tudta meg az mfor.hu. A Németországban a Lidl legnagyobb vetélytársának számító diszkontóriás 2008 első felében debütálhat a hazai piacon, ahol szakértők szerint minden áruháztípussal versenyezni fog, de leginkább az egyetlen lánchoz sem tartozó kisboltoktól veheti el a levegőt.

Lesz-e hely a piacon az Aldinak?

Bár a fokozódó verseny vesztesei főképp az egyetlen hálózathoz sem tartozó kisboltok lehetnek, valószínűleg a többi áruháztípus is megérzi majd az új szereplő megjelenését. Ezek közül első körben a többi diszkonttal fog ölre menni az Aldi. A diszkontóriás alacsony haszonkulccsal, nagy számú boltot kiszolgáló beszerzési politikájával, szűkített áruválasztékkal és minimális bérköltséggel tarol világszerte.

"A magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem viszonylag telített, új szereplők csakis más versenytársak kárára tudnak piaci részesedéshez jutni" - mondta az mfor.hu-nak Vámos György. Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint - a telítettség ellenére - a 2400 milliárd forintos piacon a nagy áruházláncok mindegyike folyamatosan növeli forgalmát, főképp a kis-, illetve egyetlen lánchoz sem tartozó boltok hátrányára.

Magyarországon összesen mintegy negyvenezer élelmiszer-kereskedő működik: nagy részüket (számszerűleg) a kisebb cégek teszik ki, forgalmat tekintve azonban messzemenően a láncok vezetnek. A piacon Vámosi szerint konszolidáció és koncentráció megy végbe, ami együtt jár egyes szereplők eltűnésével és újak megjelenésével. Ezekbe a folyamatokba jól illeszkedik az Aldi feltűnése is.

A Spar és a Coop magabiztos

"A Spar védve érzi magát a német kereskedelmi lánc hódításával szemben, mert nem száll be abba az intenzív árversenybe, amely ezt a szegmenst jellemzi" - mondta kérdésünkre Laber Zsuzsa, a Spar kommunikációs vezetője. Szerinte a jövőben is megmarad az a vásárlói réteg, amely a nyomott árakkal szemben a minőségre helyezi majd a hangsúlyt.

Az országosan csaknem háromezer boltból álló Coop-hálózat egyik vezetője - a piaci felmérések tükrében - kérdésünkre elismerte, hogy 2010-ig a hard-diszkontok piaci súlya jelentősen növekszik majd. A szakember azonban - emlékeztetve a multik néhány meghiúsult expanziós elképzelésére - kételkedik az Aldi grandiózus terveivel kapcsolatban. Ezzel együtt hozzátette: bár új szereplőt a hazai vásárlók szerinte sem lennének képesek eltartani, de ha az kellően tőkeerős, "jól elférhet a piacon".

Nagy Vajda Zsuzsa

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!