A múlt héten tartotta őszi műsorait bemutató sajtótájékoztatóját a TV2, melyen egyebek mellett elhangzott, hogy az első félévben a TV2-csoport közönségaránya 18-49-ben egész napot és főműsoridőt tekintve is 3 százalékkal nőtt az első félévben a tavalyi év azonos időszakához képest. Ahogy az ilyen jellegű nyilatkozatokat korábban, úgy most ezt sem hagyta reakció nélkül az RTL Klub.
A csatorna hétfői közleményében a nyári eredményekkel kívánt riposztolni vetélytársának. Ebben megjegyzik, hogy az RTL Klub nyári (június-augusztusi) főműsoridős közönségaránya 1,6 százalékponttal emelkedett a tavalyihoz képest, míg a TV2 közönségaránya a tavaly nyári 17 százalékról 14,5 százalékra csökkent. Ekkora különbség (7 százalékpont) 2007 óta nem volt a két csatorna között a nyári hónapokban. Azt is megemlítik, hogy a magyar nyelvű kábelcsatornák közül a két legnézettebb adó a Film+ és a Cool. A nyári eredményeket vizsgálva a Film+ a 18-49 éves korosztály körében 5,6 százalékot (egész nap), míg a Cool 5,5 százalékos (egész nap) nézettségi eredményt hozott. A Cool esetében ez az eredmény tartós stabilitást, a Film+ esetében - ami tavaly 4,5 százalékos nyári nézettségi eredményt produkált ennek a korosztálynak a körében – komoly emelkedést jelent.
Miután a nézettség határozza meg a csatornák árbevételét, az idén januárban bevezetett értékesítési csomagról sem feledkeztek meg az RTL Klub sajtósai. Emlékeztettek ugyanis arra, hogy az RTL3-csomag (a Cool, a Film+ és az RTL II reklámideje együttesen) a nyáron a TV2-t is legyőzte a nézettségi versenyben, hiszen 12,5 százalékos közönségarányt ért el. Így a második számú hirdetési csatorna volt az RTL Klub után, megelőzve a 12 százalékos TV2-t.
A tévétársaságok feje felett Damoklész kardjaként lebegtetett reklámadó árnyékában minden olyan adat, momentum, amely a hirdetők felé az adott csatorna (vagy csatorna-család) jobb megtérülését sugallja, komoly segítséget jelenthet, így azokat várhatóan megpróbálják majd nyilvánossá tenni. Emiatt nem lennénk meglepve, ha az idei ősz folyamán gyakrabban lennének üzengetések a csatornák között.
Ami a 35. heti számokat illeti, hasonlóan az egy héttel korábbiakhoz, ismét hat alkalommal tudott főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) győzni az RTL Klub, míg egy estén a TV2 közönségaránya volt magasabb.
Az RTL Klub műsorainak a közönségaránya átlagosan 21,2, míg a TV2-é 14,1 százalékos átlagos közönségarányt ért el főműsoridőben. A dobogóért ezúttal sem volt komoly küzdelem, az F+ (6,8% SHR) egészen simán ért oda. Hozta a megszokott számait a Cool (5,3% SHR), miközben a Viasat3, mely a nyáron nagyon leeresztett, hétről hétre jobb számokat produkál. Elsősorban a vasárnapi hajrájának köszönheti, hogy nem zárt a mostaninál is kínosabb számokkal az M1 (3,8% SHR), mely a hét utolsó napjának késő esti idősávjában a két nagy kereskedelmi tévénél is több nézőt tartott a képernyők előtt.
Hétfőn az RTL Klub sorozatai (Dr. Csont, CSI, Főnök) uralták a képernyőket, igaz a Dr. Csont magához képest haloványabban teljesített. Más kérdés, hogy a TV2 krimijei viszont kifejezetten gyengén szerepeltek, sem az NCIS, sem az NCIS: Los Angeles nem tudott 10 százalékos közönségarány felett zárni. Kedden a Mentalista és a Döglött akták (RTL) múlta felül a Sodró lendület 2 című filmet.
Miközben szerdán a Szulejmán című sorozat (RTL) hozta nagyjából a csatorna átlagát, a TV2 filmje, a Csontdaráló megint nem volt elég jó húzás, és csak a csatorna átlaga közelében tudott teljesíteni. Csütörtökön ismét jobban teljesített a RTL, köszönhetően a Kegyenc fegyenc című filmnek. Pénteken a piacvezető a Miami helyszínelőkkel bebiztosította ez estét, igaz a Pokolfajzat cím ellen azért olyan nehéz dolga nem volt.
Szombat igen izgalmasan alakult, az RTL ugyanis egyik esti filmjével sem tudott látványosan nézőket szerezni. Más kérdés, hogy a TV2-nek sem volt esélye. Egyedül a Viasat3 tudott remekelni, mely a Jurassic Park 2 című filmmel (a műsorsávjában) simán verte a TV2-t. Vasárnap aztán beindult a második számú csatorna, és a Tényeknek, valamint a Naplónak, továbbá az Így neveld a sárkányod című filmnek köszönhetően legyőzték az RTL Klubot. Igaz, a győzelemhez talán az is hozzájárult, hogy feltűnően sokan kapcsoltak át az M1-re, hiszen vasárnap este debütált Gundel Takács Gábor új műsora. A következő! címen futó vetélkedőt pedig az az Üvegtigris 3 követte, mely a saját idősávjában a legnépszerűbb volt.
mfor.hu