4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Miközben a nagy kereskedelmi tévék egyelőre csak lassú tempóban kezdték el visszagyűjteni a nyáron elpártolt nézőiket, addig a közepes méretű csatornák jó hetet hagytak maguk mögött. Ez alól csak az M1 volt kivétel, melyet a huszáros vasárnapi hajrája mentett meg a kínosnak ígérkező nézettségi adatoktól.

A múlt héten tartotta őszi műsorait bemutató sajtótájékoztatóját a TV2, melyen egyebek mellett elhangzott, hogy az első félévben a TV2-csoport közönségaránya 18-49-ben egész napot és főműsoridőt tekintve is 3 százalékkal nőtt az első félévben a tavalyi év azonos időszakához képest. Ahogy az ilyen jellegű nyilatkozatokat korábban, úgy most ezt sem hagyta reakció nélkül az RTL Klub.

A csatorna hétfői közleményében a nyári eredményekkel kívánt riposztolni vetélytársának. Ebben megjegyzik, hogy az RTL Klub nyári (június-augusztusi) főműsoridős közönségaránya 1,6 százalékponttal emelkedett a tavalyihoz képest, míg a TV2 közönségaránya a tavaly nyári 17 százalékról 14,5 százalékra csökkent. Ekkora különbség (7 százalékpont) 2007 óta nem volt a két csatorna között a nyári hónapokban. Azt is megemlítik, hogy a magyar nyelvű kábelcsatornák közül a két legnézettebb adó a Film+ és a Cool. A nyári eredményeket vizsgálva a Film+ a 18-49 éves korosztály körében 5,6 százalékot (egész nap), míg a Cool 5,5 százalékos (egész nap) nézettségi eredményt hozott. A Cool esetében ez az eredmény tartós stabilitást, a Film+ esetében - ami tavaly 4,5 százalékos nyári nézettségi eredményt produkált ennek a korosztálynak a körében – komoly emelkedést jelent.

Miután a nézettség határozza meg a csatornák árbevételét, az idén januárban bevezetett értékesítési csomagról sem feledkeztek meg az RTL Klub sajtósai. Emlékeztettek ugyanis arra, hogy az RTL3-csomag (a Cool, a Film+ és az RTL II reklámideje együttesen) a nyáron a TV2-t is legyőzte a nézettségi versenyben, hiszen 12,5 százalékos közönségarányt ért el. Így a második számú hirdetési csatorna volt az RTL Klub után, megelőzve a 12 százalékos TV2-t.

A tévétársaságok feje felett Damoklész kardjaként lebegtetett reklámadó árnyékában minden olyan adat, momentum, amely a hirdetők felé az adott csatorna (vagy csatorna-család) jobb megtérülését sugallja, komoly segítséget jelenthet, így azokat várhatóan megpróbálják majd nyilvánossá tenni. Emiatt nem lennénk meglepve, ha az idei ősz folyamán gyakrabban lennének üzengetések a csatornák között.

Ami a 35. heti számokat illeti, hasonlóan az egy héttel korábbiakhoz, ismét hat alkalommal tudott főműsoridőben (19-23 óra között) a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) győzni az RTL Klub, míg egy estén a TV2 közönségaránya volt magasabb.

Az RTL Klub műsorainak a közönségaránya átlagosan 21,2, míg a TV2-é 14,1 százalékos átlagos közönségarányt ért el főműsoridőben. A dobogóért ezúttal sem volt komoly küzdelem, az F+ (6,8% SHR) egészen simán ért oda. Hozta a megszokott számait a Cool (5,3% SHR), miközben a Viasat3, mely a nyáron nagyon leeresztett, hétről hétre jobb számokat produkál. Elsősorban a vasárnapi hajrájának köszönheti, hogy nem zárt a mostaninál is kínosabb számokkal az M1 (3,8% SHR), mely a hét utolsó napjának késő esti idősávjában a két nagy kereskedelmi tévénél is több nézőt tartott a képernyők előtt.

Hétfőn az RTL Klub sorozatai (Dr. Csont, CSI, Főnök) uralták a képernyőket, igaz a Dr. Csont magához képest haloványabban teljesített. Más kérdés, hogy a TV2 krimijei viszont kifejezetten gyengén szerepeltek, sem az NCIS, sem az NCIS: Los Angeles nem tudott 10 százalékos közönségarány felett zárni. Kedden a Mentalista és a Döglött akták (RTL) múlta felül a Sodró lendület 2 című filmet.

Miközben szerdán a Szulejmán című sorozat (RTL) hozta nagyjából a csatorna átlagát, a TV2 filmje, a Csontdaráló megint nem volt elég jó húzás, és csak a csatorna átlaga közelében tudott teljesíteni. Csütörtökön ismét jobban teljesített a RTL, köszönhetően a Kegyenc fegyenc című filmnek. Pénteken a piacvezető a Miami helyszínelőkkel bebiztosította ez estét, igaz a Pokolfajzat cím ellen azért olyan nehéz dolga nem volt.

Szombat igen izgalmasan alakult, az RTL ugyanis egyik esti filmjével sem tudott látványosan nézőket szerezni. Más kérdés, hogy a TV2-nek sem volt esélye. Egyedül a Viasat3 tudott remekelni, mely a Jurassic Park 2 című filmmel (a műsorsávjában) simán verte a TV2-t. Vasárnap aztán beindult a második számú csatorna, és a Tényeknek, valamint a Naplónak, továbbá az Így neveld a sárkányod című filmnek köszönhetően legyőzték az RTL Klubot. Igaz, a győzelemhez talán az is hozzájárult, hogy feltűnően sokan kapcsoltak át az M1-re, hiszen vasárnap este debütált Gundel Takács Gábor új műsora. A következő! címen futó vetélkedőt pedig az az Üvegtigris 3 követte, mely a saját idősávjában a legnépszerűbb volt.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!