A megkérdezett vállalkozások kevesebb, mint felének - 44 százalékának - nőtt valamelyest a bevétele, míg 34 százalékuk forgalma csökkent jelentősen és 22 százalékuk nem tapasztalt változást az előző év karácsonyához képest.
Sokkoló tendenciára enged következtetni az adatok összevetése egy korábbi, 2009. januárban végzett megegyező tartalmú kutatás eredményeivel: míg 2008. karácsonykor a cégek 38 százalékának stagnált a forgalma a 2007-es karácsonnyal összehasonlítva, addig ugyanez az adat 2009-ben 22 százalék volt, ami már önmagában is számottevő változás.
Azonban amennyivel csökkent a stagnáló cégek aránya, a kevesebb karácsonyi forgalmat realizáló cégeké közel annyival nőtt: míg 2008-ban a válaszadók 21 százalékának csökkent a karácsonyi forgalma, addig ez 2009-re már 34 százalékra nőtt! Ugyanakkor alig változott a növekvő forgalmat realizáló cégek aránya: 2008-ban a megkérdezettek 41 százalékának nőtt a forgalma karácsonykor az előző évihez képest, míg 2009-ben ez az adat 44 százalék.
A legjobb karácsonya az intenzíven marketingező a kkv-knak volt. Az adatok beszédesek: az előző évinél intenzívebben reklámozó cégek 72 százaléka jelzett most nagyobb forgalmat. Azon vállalkozások közül, amelyek nem reklámoztak egyik évben sem, sokkal kevesebben (42 százalék) könyvelhettek csak el növekedést. Ugyanakkor a nem reklámozó cégek között jóval magasabb volt a stagnáló és a csökkenő forgalmat realizált cégek aránya is.
A társaság közleménye szerint az adatok azt mutatják, hogy óriási tartalék rejlik a mikró-, kis- és középvállalatok számára a marketingben. Mivel egyértelmű az összefüggés a marketing aktivitás és a karácsonyi forgalom emelkedése közt.