A karácsony egyértelműen az RTL Klubé volt, bár már akkor is látszódott, hogy a csatorna számára sokkal kényelmesebbek azok a hétköznapok, amikor az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt páros a képernyők elé tudja ültetni a nézőket. Az év utolsó hetében, illetve az újév első hétvégéjén azután mindezt a számok is megmutatták, a csatorna nézettsége ugyanis igencsak leeresztett. Ennek köszönhetően a TV2 látványosan megközelítette a vetélytársát, noha az ő nézettségük nem nőtt jelentősen.
Az RTL Klub mindenesetre rég nem látott gyenge hetet zárt, hiszen a kereskedelmi célcsoportban (18-49 év közöttiek) hét estéből (19 és 23 óra között) négy alkalommal maradt alul a TV2-vel szemben. Év közben legtöbbször heti maximum egy estét engedett át a piacvezető a vetélytársának.
Hétfőn este ugyan célt ért a „szeretet. éhség. – Összefog az ország” című televíziós gálaműsor, hiszen ennek segítségével 110 millió forint gyűlt össze az Ökumenikus Segélyszervezet javára, ám a TV2-n vetített Charlie angyalai és az Apádra ütök című vígjátékok jóvoltából utóbbi csatorna minimális előnnyel zárta az estét.
A kedd és a szerda este az RTL Klub fölényét hozta, a szilveszteri műsor viszont nem jött be. Persze az is igaz, hogy az év utolsó napját a piacvezető tradicionálisan könnyedebben veszi és nem készülnek rá különösebben, hanem néhány korábban már sugárzott vígjátékot tűznek műsorra. Volt olyan év, amikor ez is elég volt, most azonban sem a Muppets, sem az Apáca show 2 nem tudott komolyabb érdeklődést generálni. Más csatornák ugyanakkor „rágyúrtak” Szilveszterre és igyekeztek vicces műsorokkal nézőket szerezni az év utolsó napján. Ez legjobban a TV2-nek sikerült, amelynek évzáró műsorai közül a Kasza! és a Sztárban sztár is kiemelkedett a mezőnyből. Igaz, az egyik meglepetés csatorna az ATV volt, amely a teljes népességet tekintve szerepelt sokkal jobban az átlagos estéiknél. Ez pedig Sas Józsefnek volt köszönhető, akinek két műsora is jól szerepelt; a Szilveszteri Sas kabarét a készülékek előtt ülők közül minden nyolcadik, míg a Hüvelyk Mutyi című előadást minden tízedik ember nézte.
De visszatérve az RTL Klubra, a csütörtökön a főműsoridőben elért 9,3 százalékos közönségarány éves összevetésében a leggyengébb volt a csatorna esetében. Pénteken úgy tűnt az újévi műsorok kapcsán, hogy előző napi botlását gyorsan feledtetni tudja a piacvezető a Szilveszter éjjel című vígjátékkal, amely heti szinten a második legnézettebb műsornak bizonyult.
A hétvégén aztán jött a TV2 újabb előretörése, vagy ha más aspektusból nézzük a történteket, akkor az RTL Klub mélyrepülése. A Shrek 2 (TV2) ugyanis simán verte szombaton a Gyűrűk urát (RTL Klub), míg vasárnap a Shrekből az angyal tette ugyanezt a Szállító című sorozat aktuális részével.
Az 53. héten a 18-49-es korcsoportban 19-23 óra között így az RTL Klub műsorait átlagban a készüléket nézők átlagosan 15,1 százaléka követte, míg a TV2-t átlagosan 12,9 százaléka nézte. A középmezőnytől ellépett a F+ (6,6% SHR), majd a Cool (5% SHR) és a Viasat3 (4,2% SHR) következett. A sort - mondhatni szokás szerint - a Duna TV (3,1% SHR) zárta.
mfor.hu