A tanulmány megállapítása szerint a német vállalatok 45%-a szerint leépül a fogyasztói lojalitás, és csak 22 százalékuk optimista a kérdést illetően. A kötődés lépülésének okait a tanulmány a rosszul felépített kommunikációs és marketing stratégiákban látja.
Azok, akik szorosabb kapcsolatokat akarnak ügyfeleikkel kialakítani, azoknak direktben kell kommunikálni- mondta Lothar Rolke. Véleményes szerint a német vállalatok az árháborúban látják a megoldást a változó fogyasztói igényekre, ugyanakkor az ár-orientált stratégiák a nagyon alacsony fogyasztói lojalitáshoz vezetnek.
Rolke szerint eredményesebb stratégia bevonni a fogyasztókat az értékek világába, amely a reklámozási képességekre és a PR munkára épít. A tanulmány megállapítja, hogy a vállalatoknak meg kell tanulnia ismét a fogyasztóikra hallgatni.
Rolke tanulmánya 388 menedzser és PR vezető megkérdezésére alapult, akik az 1200 legnagyobb bevétellel rendelkező német cégek alkalmazásában állnak.
Gyengül a fogyasztói kötődés
A német vállalatok egyre kevesebbet foglalkoznak ügyfeleikkel, hasonlóan saját munkavállalóikhoz, adta közre a legújabb menedzsment tanulmányában Lothar Rolke professzor.