A Médiatudor az első olyan program Európában, és így hazánkban is, amely az alsó tagozatos diákok médiatudatosságának fejlesztését célozza. Ezt a célt a program egyrészt ingyenesen biztosított iskolai oktatási segédanyagokkal, másrészt a szülők bevonásával törekszik megvalósítani.
Az Európa kilenc országában párhuzamosan működő Media Smart nemzetközi non-profit oktatási program a 6-11 évesek médiatudatosságának fejlesztését célozza meg. A projekt keretében tananyagok és tájékoztatók készülnek, és január 14-étől site-on is elérhetők az információk. A weblap olyan kérdéseket feszeget, mint a gyerekek és a média viszonya, a szelektív médiafogyasztás vagy, hogy mit jelent a kritikus nézői magatartás.
A szakmai együttműködő partnerek között van a Magyar Lapkiadók Egyesülete, a site-ot készítő Kirowski, a Szonda Ipsos vagy a Magyar Márkaszövetség. A támogatói tanácsban többek között az Édességgyártók Szövetsége, a Ferrero Magyarország Kft., a McDonalds Magyarországi Étterem Hálózat Kft. és az OTP Bank Nyrt. is helyet kapott.