Tessa Jowell, a nagy nyilvánosságot kapott Food Commission kampány vezetője a kiskorúakat megcélzó étel-reklámok szigorúbb szabályozásáért száll síkra. A BBC is az érdeklődés középpontjába került, mivel a BBC-hez tartozó, népszerű Radio 1 adót a Coca Cola szponzorálja.
Az adó slágerlistája nevét is az üdítőital-óriásról kapja. A Radio 1 szóvivője a Food Commission által indított támadások ellenére bejelentette, hogy a Központi UK Slágerlista Szövetség és a potenciális szponzorok között nem kívánják megszakítani a kapcsolatot.
A gyerekek elhízása elleni kampány részéről Kath Dalmeny kétarcúsággal vádolja a Coca Colát. 'Állandóan hangoztatják, hogy hirdetéseikkel nem célozzák meg a 12 év alatti fogyasztókat. De ezeknek a bejelentéseknek meglehetősen kevés igazságtartalma van. Az édesített szénsavas üdítőket fogyasztó gyerekek esetében az elhízás kockázata 60 százalékkal nő meg. A Coca Cola nagyon veszélyes terméket forgalmaz.'
A szakértők szerint a BBC-nek szigorítania kellene, kiknek engedélyezi a közszereplést.
Gyerekekre káros reklámok: a BBC is bűnös
A BBC is propagálja a gyorséttermi ételeket, melyek hosszú távú fogyasztása elhízáshoz vezet a gyerekek és fiatalok körében-állapították meg a brit egészségvédelmi kampány során.