A NBA új sztárjának kikiáltott LeBron James az adidas és a Reebok elől sikerült a világ legnagyobb sportszergyártójának megszerezni. A versenyfutásnak is betudható, hogy a 7 éves kontraktus ideje alatt 90 millió dollárért fogja a Nike termékeket népszerűsíteni a fiatal kosárlabdázó. Bár az összeg óriási, mégsem ez volt a legnagyobb, amelyet a Nike fizet, hiszen a színes bőrű golfcsillaggal Tiger Woodsszal 100 millió dolláros szerződést kötöttek.
Talán a versengést megelőzendő gondolta úgy az amerikai cég, hogy idejekorán „leigazol” egy ifjú labdarúgót. A cég 1 millió dolláros szerződést kötött ugyanis a mindössze 13 éves Freddy Adu. Igaz a ghánai származású focistapalánta az USA-ban él, és a 17 éven aluli válogatott sztárja. Az elmúlt egy évben játszik az amerikai nemzeti tizenegyben, és ott 60 meccsen 32 gólt szerzett. A megállapodással ő lett minden idők legfiatalabb labdarúgója, akivel a Nike egyéni szponzori szerződést kötött.
Gyerekekre szórja a szponzorpénzeit a Nike
Még meg sem száradt a tinta azon a 90 millió dolláros szerződésen amelyet a Nike a NBA-be most felkerülő tehetséggel LeBron James-szel kötött, ma egy még meglepőbb szponzori ügyletről számolt be a világsajtó.