A legtöbb magyar saját egészsége érdekében vásárol kisebb-nagyobb rendszerességgel bioterméket. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat 46 országban, köztük Magyarországon, internethasználók körében végzett globális kutatása.
Világszerte egyre többen kedvelik a biotermékeket, de magasnak tartják az áraikat. A biót nem vásárlók közül minden második válaszadó a drágasággal indokolja tartózkodását, mind Európában, mind Észak-Amerikában. A globális fellendülés folytatása a kedvezőbb árakon, a kínálat bővülésén és az áru elérhetőségén múlik.
Minden második európai megkérdezett (48 százalék) azért vesz biotermelésből származó enni- vagy innivalót, mert egészségesebbnek tartja a maga számára. Ebből a szempontból legnagyobb aránnyal a görögök (67 százalék), a spanyolok és a lengyelek (60) vezetnek. A magyar mutató (51) szintén meghaladja az európai átlagot.
A második leggyakrabban említett fő szempont a gyerekek egészsége. Itt a magyarok tartják az Európa-rekordot, mivel a válaszadók 26 százaléka említette ezt az okot. Az európai átlag 16 százalék.