A gyermekek figyelmére leginkább igényt tartó játékgyártók esetében a szakemberek ötöde volt elégedett a reklámokkal és azok üzeneteivel. Ebben a szektorban csak 9 százalék adott hangot komoly kétségeinek.
Sokkal aggasztóbb a helyzet az élelmiszeripar területén. Itt a válaszadók 37.5%-ban merültek fel súlyos kétségek ezen termékek marketingjének felelősségteljes voltát illetően. Hasonlóan problémás terület a szórakoztatás, itt a szakemberek 28 százaléka lát komoly hiányosságokat. Megosztottak voltak a válaszadók a ruházati termékek esetében: 14 százalék erősen problémásnak, 10 százalék viszont felelősségteljesnek találta a cégek marketing munkáját.
Gyermekek a fókuszban
Egy most publikált felmérés szerint a marketingesek közel fele fontosnak tartja a gyerekeket, mint célcsoportnak a kezelését. A megkérdezettek nagyobb része - 45 százaléka - közepesen és mindössze 3,5 százaléka vélte úgy, hogy felelősségteljesen viszonyulnak a gyermekekhez.