Mindenkinek megvan a maga Pilótája
- Június-július során még több, teljesen új termék jelenik meg, mind az édes, mind a sós kategóriában.
- Kiket céloztak meg az új Kismackóval?
- Ez a termék a 2-4 éves korosztály számára készült, színezék és tartósítószer nélkül. Ebben a korcsoportban nagyon fontos a forma, a puha állag, a lágy csokoládés töltelék.
- Ez utóbbival azonban ismét támadások kereszttüzébe kerülhetnek, hiszen a készítményben cukor van.
- Az emberi szervezetnek szüksége van bizonyos mennyiségű cukorra. A joghurtokban is van cukor. A mennyiségen és az egyensúlyon van a hangsúly. Ezért is kommunikáljuk azt, hogy a snack mellé igyanak egy pohár tejet is a gyerekek.
- Mikor jelent meg a termék a piacon és milyen részesedésre tett szert ez idő alatt?
- Egy éve vezettük be a Kismackót és kategóriájában 10 százalék a piaci részesedése. Ez azt jelenti, hogy még igen jelentős növekedési potenciál rejlik benne.
- Felnőttek számára a Jó Reggelttel jelentek meg a reggeli snack kategóriában. Mekkora szeletet hasítottak ezzel a készítménnyel a piacból?
- Nehéz lenne meghatározni, hogy mit nevezünk reggeli snackeknek. Csak a joghurtokat, müzliket, corn flakeseket soroljuk ide vagy tágabb értelemben bármely terméket - akár a virslit is -, amit reggelire fogyasztunk. Ezért nem is tudok válaszolni a kérdésére.
- Elsősorban a magyar piacra fókuszálunk. Egyik termékkel kapcsolatban sincsenek nemzetközi terveink. Minden országban az adott lehetőségeket próbáljuk a legjobban kiaknázni.
- A magyar fogyasztók között többen is akadnak, akik szívesen látnának a külföldi boltokban olyan termékeket, mint a Pilóta keksz vagy a Balaton szelet. Nem kereste még meg senki Önöket azzal a tervvel, hogy a határon túl árusítaná az árukat?
- A régióban számos hasonló készítmény található. Gyakorlatilag minden országnak megvan a saját "Pilótája", amihez az adott terület fogyasztóit érzelmi kapocs fűzi. A Balaton szelet is sokkal többet jelent egy magyarnak az érzelmi kötődés miatt, mint az országhatáron túl.
Ugyanakkor nagyon érdekes, hogy noha a Pilóta keksz fontos a magyar vásárlóknak, ez a piaci eredményekben nem igazán tükröződik. Az eladási adatok 2000 óta folyamatosan romlanak.
- Véleménye szerint mi az oka a lankadó lelkesedésnek a Pilótával kapcsolatban?
- Ez egy régi hagyományokkal rendelkező termék, ami felett eljárt az idő. Változik a méret és az összetétel iránti igény. Azt sem szabad szem elől téveszteni, hogy ma sokkal több készítményből választhatnak a vásárlók, ha nassolnivalót keresnek. Ezért fiatalítani kell ezeket az erős érzelmi szállal rendelkező magyar snackeket. Változik a világ, és nekünk is változnunk kell!
Istvánko Viktória
Menedzsment Fórum