3p

Egyelőre nem született döntés a győri gyár bezárásáról, fejlesztésre azonban - a székesfehérvári üzemmel ellentétben - nincs már lehetőség. A tradicionális vállalat jövőjéről, a Pilóta keksz és a Balaton szelet iránti kereslet alakulásáról az mfor.hu-nak Boris Bourdin, a Győri Keksz Kft. nemrég kinevezett vezérigazgatója nyilatkozott.

Mindenkinek megvan a maga Pilótája

- Kerül az idei évben új termék az üzletek polcaira?

- Június-július során még több, teljesen új termék jelenik meg, mind az édes, mind a sós kategóriában.

- Kiket céloztak meg az új Kismackóval?

- Ez a termék a 2-4 éves korosztály számára készült, színezék és tartósítószer nélkül. Ebben a korcsoportban nagyon fontos a forma, a puha állag, a lágy csokoládés töltelék.

- Ez utóbbival azonban ismét támadások kereszttüzébe kerülhetnek, hiszen a készítményben cukor van.

- Az emberi szervezetnek szüksége van bizonyos mennyiségű cukorra. A joghurtokban is van cukor. A mennyiségen és az egyensúlyon van a hangsúly. Ezért is kommunikáljuk azt, hogy a snack mellé igyanak egy pohár tejet is a gyerekek.

- Mikor jelent meg a termék a piacon és milyen részesedésre tett szert ez idő alatt?

- Egy éve vezettük be a Kismackót és kategóriájában 10 százalék a piaci részesedése. Ez azt jelenti, hogy még igen jelentős növekedési potenciál rejlik benne.

- Felnőttek számára a Jó Reggelttel jelentek meg a reggeli snack kategóriában. Mekkora szeletet hasítottak ezzel a készítménnyel a piacból?

- Nehéz lenne meghatározni, hogy mit nevezünk reggeli snackeknek. Csak a joghurtokat, müzliket, corn flakeseket soroljuk ide vagy tágabb értelemben bármely terméket - akár a virslit is -, amit reggelire fogyasztunk. Ezért nem is tudok válaszolni a kérdésére.

- Véleménye szerint melyek a legesélyesebb termékek egy nemzetközi piaci debütálásra?

- Elsősorban a magyar piacra fókuszálunk. Egyik termékkel kapcsolatban sincsenek nemzetközi terveink. Minden országban az adott lehetőségeket próbáljuk a legjobban kiaknázni.

- A magyar fogyasztók között többen is akadnak, akik szívesen látnának a külföldi boltokban olyan termékeket, mint a Pilóta keksz vagy a Balaton szelet. Nem kereste még meg senki Önöket azzal a tervvel, hogy a határon túl árusítaná az árukat?

- A régióban számos hasonló készítmény található. Gyakorlatilag minden országnak megvan a saját "Pilótája", amihez az adott terület fogyasztóit érzelmi kapocs fűzi. A Balaton szelet is sokkal többet jelent egy magyarnak az érzelmi kötődés miatt, mint az országhatáron túl.

Ugyanakkor nagyon érdekes, hogy noha a Pilóta keksz fontos a magyar vásárlóknak, ez a piaci eredményekben nem igazán tükröződik. Az eladási adatok 2000 óta folyamatosan romlanak.

- Véleménye szerint mi az oka a lankadó lelkesedésnek a Pilótával kapcsolatban?

- Ez egy régi hagyományokkal rendelkező termék, ami felett eljárt az idő. Változik a méret és az összetétel iránti igény. Azt sem szabad szem elől téveszteni, hogy ma sokkal több készítményből választhatnak a vásárlók, ha nassolnivalót keresnek. Ezért fiatalítani kell ezeket az erős érzelmi szállal rendelkező magyar snackeket. Változik a világ, és nekünk is változnunk kell!

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!