A mobiltechnológiák fejlődése, illetve a nagyközönség egyre magasabb elvárásai együtt igazolják az "ügyfél az úr" kifejezést - áll az Ernst & Young tanulmányában. A felmérést több mint kétszáz, a világ legnagyobb média és szórakoztatóipari vállalat pénzügyi vezetőinek megkérdezésével folytatták le.
"A változások gyors üteme miatt azok a vállalatok lesznek sikeresek, amelyek rugalmasabb üzleti modelleket tesznek magukévá, és gyorsan meghatározzák az új elosztási csatornákat" - mondta Ispánovity Éva, az Ernst & Young Technológia, kommunikáció és szórakoztató iparági szolgáltatások vezető partnere.
Az iparág fejlődése nyomon követhető, hiszen a tanulmány az idei eredményeket egy ugyancsak az Ernst & Young által a média és a szórakoztatóipar vezetői körében 2004-ben végzett felméréssel hasonlítja össze. A vezérigazgatók és egyéb iparági vezetők 75 százaléka 2004-ben úgy gondolta, hogy a digitális videofelvevők lesznek az iparági változások főszereplői. Ugyanakkor a jelenlegi tanulmány szerint a válaszadók 86 százaléka a legnagyobb húzóerőt a változó tartalmi és elosztási modellekben látja.
A két évvel ezelőtti jelentésben a válaszadóknak több mint a fele a vezetékes szolgáltatóknak tulajdonított vezető szerepet, ezzel szemben a mostani felmérés résztvevőinek 77 százaléka úgy látta, hogy az internetes médiaszolgáltatók a legvalószínűbb piaci győztesek.