A MÁV-Start a 2008/2009. évi menetrendi időszakra javasolta a Horvát Vasútnak, hogy a Maestral vonatpár Murakeresztúr helyett Gyékényesen keresztül közlekedjen Budapest és Zágráb között. Ezzel a jelenlegi 7 óra 20 perces menetidő 5 óra 55 percre csökken, a módosított útirány pedig 33 kilométerrel rövidebb - közölte pénteken Balogh-Fazekas Anita, a magyar vasúttársaság szóvivője.
Az MTI azt követően kereste meg a MÁV-Start Zrt.-t, hogy kedden három horvátországi megye önkormányzatának elnökei, valamint a horvát személyszállítók szakszervezete bejelentette tiltakozását a horvát kormánynál és a horvát vasúttársaságnál a nemzetközi vonatok új útvonalra irányítása miatt.
A horvátországi Varasd, Muraköz (Medimurje) és Krapina-Zagorje - amelyeket az új útvonal elkerül - közlekedési lehetőségeinek ellehetetlenítését látja abban, hogy a magyar vasúttársaság december 14-től Gyékényesen át közlekedteti naponta két nemzetközi gyorsvonatát. Az érintettek kedden, Varasdon tartott találkozójukon kifejtették: a leggazdaságosabb vasúti közlekedést lehetetlenítik el ezzel a döntéssel, ráadásul a két, Murakeresztúrtól Csáktornya (Cakovec) és Varasd érintésével Zágrábba közlekedő nemzetközi járat kihasználtsága is magas.
Balogh-Fazekas Anita elmondta: a MÁV-Start "útirány-módosítási javaslatát a partnervasút feltételek nélkül elfogadta, így ennek megfelelően tervezi a személyszállító vasúttársaság a vonat közlekedtetését a jövő évi menetrendben". Indoklása szerint ezzel a változtatással javulnak az utazási lehetőségek Horvátország irányába.
"Arra vonatkozóan a MÁV-Startnak nincs információja, hogy a Horvát Vasút a belföldi (Csáktornya, Varasd) forgalomban közlekedők részére milyen lehetőséget dolgozott ki" - tette hozzá a szóvivő.