A TNT Romania egy Boeing 737-300F típusú, 16,5 tonnányi hasznos terhet szállítani képes repülőgép beszerzésével kezdte az évet. Bogdan Enache, a TNT romániai country menedzsere szerint így naponta kilenc konténernyi árut tudnak szállítani, s ennek köszönhetően 2007-ben harminc százalékkal nőhet a forgalmuk. A TNT forgalmának nyolcvan százalékát légi úton bonyolítja le, és a legfontosabb román repülőterek törzsvendégének számít.
A legnagyobb vetélytárs, a DHL igyekszik lépést tartani: Bogdan Obretin kereskedelmi igazgató ugyancsak saját repülőgép vásárlásáról számolt be az érdeklődőknek, amely tavaszra akár üzembe is állhat.
A főként belföldi csomagszállításra szakosodott román Fan Courier - egy hatástanulmány elkészítése után - elvetette a repülőgép beszerzését és megmaradt a 380 gépkocsiból álló flottája mellett. Mihai Adrian igazgató szerint a román piacon még nem alakult ki a kereslet a gyors, de költséges belföldi légiáru-szállítás iránt, de fenntartja magának a jogot, hogy ha az ügyfelek igényei változnak, visszatérnek a kérdésre.
Adriannal egyetértenek a Cargus, illetve a TCE Logistica vezetői is: egyelőre mindketten elhamarkodottnak tartanák saját repülőgép beszerzését. A Cargus 650 autójával fedi le a Magyarországnál majdnem két és félszer nagyobb területű országot, míg a TCE Logistica tavaly 350 ezer eurót (88 millió forintot) fektetett be új gépjárművek vásárlásába.
A TNT (amely 1999 óta van jelen a román piacon) és a DHL (ők 1991-ben nyitottak Bukarestben) továbbra is a légtérben folytatja a versengést, hiszen egy európai színvonalú gyorsposta szolgáltatás elképzelhetetlen expressz légiszállítás nélkül - állítja a két óriás már idézett romániai illetékese.