A légitársaság egyebek között szállodáit és logisztikai cégeit adja el, valamint tíz külföldi és 39 belföldi úti célt töröl menetrendjéből 2012-ig. Ezzel összefüggésben repülőgép-állományát is csökkenti, de az átalakítás alatt is folyamatosan működik. A cél az, hogy az új, áramvonalasított japán légitársaság 2012-ben már nyereséges legyen. A társaság üzletmenete jelenleg is javuló: emelkedik az utasszám és a légi szállítási üzletág is jelentősen élénkült az utóbbi hónapokban.
A JAL korábban hároméves időszakot jelölt meg a személyi állomány átalakítására, de jelenlegi formájában ma is nagy veszteséget termel, ezért szeretné gyorsítani a szanálást.
A légitársaság januárban kért csődvédelmet, amelynek során a céget az amerikai General Motors (GM) tavalyi esetéhez hasonlóan állami felügyelet alá helyezték és átszervezik. A japán állam a szanálást 350 milliárd jennel (3,25 milliárd euró) támogatja.
MTI/Menedzsment Fórum